Ojda Startet 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2010 Jeg ser i årets maritimkatalog at de har kommet med et nytt anker. Noen som har testet dette, og da mener jeg det Maritim selger. De kaller det Deltaanker, er ikke det et eget fabrikknavn. Vurderte dette som svaianker på 10 kg istedefor 7,5 kg Bruce org spesielt med tanke på ankring i vestsverige med mye siv og vannplanter. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Enzo Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Det er bare en type deltaanker og maritim selger vel det originale. Det er et veldig godt anker Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Ser det er ein enorm prisskilnad på syrefast og galvanisert anker. 3495,- for 15 kg syrefast og 599,- for 15 kg galvanisert. Er eit syrefast verd 2900 kroner meir enn eit galvanisert? Dersom ja; kvifor? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Ojda Svart 17.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Deltaankere var vel såvidt jeg husker ganske dyre? Maritims 10 kg galvanisert koster ikke mer en 448 kr. Da er det vel noe som ikke stemmer. Link: http://www.maritim.no/product.aspx?id=24761&groupkey=004003001 Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Ojda Svart 17.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Det jeg tenker på når jeg hører Deltaanker er dette: http://www.aye-aye.no/popup_image.php?pID=646&osCsid=a7e29fa5807a80ffce65828989368ad4 Derfor var det jeg understreket "erfaring med Maritims Deltaanker" Prisen på dette er 2320 for 16 kg galvanisert, og det er jo noe litt annet. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Enzo Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Ok til den prisen er det noe fake på gang, et 20kilos delta galvanisert koster i underkant av 3000.- Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Nå har jeg rota vekk lesebrillene, men jeg er ikke i stand til å se at Maritim kaller dette ett Deltaanker.I min katalog står det ploganker og bildet viser ikke den type Deltaanker som jeg har.Hvor ble det nå av de forb... brillene? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Overskriften på linken hos Maritim, her gjengitt for svaksynte med forlagte lesebriller: DELTA ANKER 10 KG GALV. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
gunped Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Da Ojda refererte til årets katalog kikka jeg i den ,og der kalles dette ankeret for ploganker. Ser at man satser litt mer offensivt i nettbutikken,men ankeret blir vel ikke mer Delta av den grunn.Forresten utrolig hvor bra lange armer kan erstatte bortkomne briller. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Orginalt Delta er det nok ikke, men det hadde vært spennende å prøve det allikevel. Har fremdeles noen gavekort å bruke opp, kanskje Båten skulle fått nytt anker i år. Om det har lignende egenskaper som orginalt delta, skal vel holdekraften være stor i forhold til vekten? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
SamH Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Jeg har et 25Kg's Lewmar Delta Anker, det hadde vært interessant å sammenligne mål, balansepunkt og vinkler. Er forøvrig aldeles fornøyd med mitt :) Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 19.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 Ankerleggen ser jo helt forskjellig ut på de to. Det har helt sikkert en innvirkning på hvor villig ankeret er til å forlate ankerrulla, men jeg skal i tilfelle ha den liggende i en ankerbrønn så det spiller ingen rolle for meg. Om jeg får den ned i ankerbrønnen kommer jeg nok til å teste den i sommer. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Ojda Svart 14.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2010 Da var jeg en tur innom Maritim idag, og tok med meg 1 ex av ploganker 10 kg versjon galvanisert til 450 kr. Det så ganske bra ut, bra finnish og gode sveiser. Den syrefrie versjonen var bare lekker. Håper å få den ned i dreggrommet forran i baugen. Det vil bli brukt primært som svaianker på vanlig synketau med 4 m fortom av kjetting. Når høsten er her vil jeg svare meg selv på hvordan det fungerer blant siv og andre planter i den Svenske skjærgård. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Krimart Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Martim sitt ser ikke helt ut som Lewmar Delta nei: Maritim: Lewmar: Lewmar Delta er et meget godt anker noe jeg kan bekrefte av egen erfaring, men jeg har hatt problemer hvis det er mye gress. Dyrt er det ikke hvis man f.eks sammenligner med andre orginale anker som CQR, men Martim sin kopi er billigere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.