Lovart låring Startet 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2010 Heisann. Jeg lurer på noen tips jeg. Jeg hadde noe uflaks med været, og var i stampesjø med Blafrebo i går.Det kan virkelig gå unna ved øra, utløpet til glomma, når elva er stri samtidig med at vinden kommer sterkt fra syd. Det kan se ut som det har begynt å piple inn litt ekstra med vann i fra helen. Jeg tenkte at jeg skulle forsøke meg på å "maure" skroget i morgen, for å se om sagmugg kan begrense evt løse hele eller deler av problemet. Det hører til historien at skuta er klinkbygget. Noen tips?? jeg har nemlig ikke veldig lyst å ta båten opp på land enda, så jeg ønsker å utsette dette til høsten kommer og sesongen er over. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Jens_P Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Hvis det ikke er kritisk mye lekk, så se det an et par dager. Er ikke uvanlig at det lekker litt (mer) etter litt "juling". Det blir mye bevegelse i skroget i høy sjø og det kan åpne seg litt i anlegget mellom bordgangene. Nagler kan ryke eller feste mot kjøl og stevn kan løsne, men da trutner det neppe. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Lovart låring Svart 17.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Kritisk mye er det heldigvis ikke, og jeg føler meg vel litt roligere til sinns etter det du forteller. Jaja, en skal ha sine bekymringer... hehe Takk for svar Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Bartesam Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Hvis dette er en gammel dory med gammel jernklink, så skal du ikke se bort fra at naglene er røket. Disse båtene ble bygget for å vare maks 10 år bare, og de fleste ble vel bygget på 50-60 tallet. Hvis den lekker i hælen, så kan det være dårlig spiker i sponingen i akterstevn eller kjølbord også. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.