morgull Startet 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2010 (redigert) Hei. Har en Volvo AQ 130 med 280 drev som jeg er usikker på om kjøler som den skal. Har startet den på land idag med vann i stor balje. Kan ikke se at de kommer noe kjølevann ut fra drevet noe sted. Er litt fuktighet som kommer ut av eksoshullet i bakkant over propellen når jeg holder hånden der, men det er ikke mye. Tenkte å sette båten ut i helgen, men er nå usikker på om alt er som det skal.. Har sjekket impelleren. Den er hel og fin og bladene er myke, så jeg tror ikke det er noe problemer der.. Har lagt ved et par bilder: Håper noen har svar der ute. Redigert 18.Juni.2010 av morgull (see edit history) Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Bearded Beast Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 (redigert) var litt grunn den balja di var den ikke det? Kommer vel ikke inn noe vann der i inntaket. Om du ikkje har mulighet for å sjå om det går vann i slangane kan du lettest sjekke ved å holde på eksosmanifolden. Skal ikkje bli varmere enn du kan holde handa på, iallefall i korte øyeblikk. Redigert 18.Juni.2010 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Anders_O Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Enig med korsnes. Spørs om du har nok vann i baljen til at inntaket blir tilstrekkelig under vann. Hva med å koble vannslangen din direkte på inntaket, og tette godt rundt med en pose og rikelig med gaffateip? Det pleier å funke på påhengs'en min. Sitér dette innlegget Link to post
Wakeboarder Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Jepp, det er som de andre her sier at du må ha mere vann. Eller så suger den bare luft. Dessuten er det ikke en AQ 130 du har. Den er basert på B20. Du har Aq 140 tipper jeg. B21 skråstilt motor. Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 19.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 Takker for tipsene. Stemmer at balja var litt grunn og at vannet ikke dekket alle hullene til inntaket. Dekket 2/3 deler. Trodde det holdt. Har testet på nytt nå med biltema "klokke" som jeg trer innpå hver side av inntaket og kobler vannet på. Da ble det bedre og det kommer vann igjennom systemet:) Stemmer også at det er en AQ140. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.