kuc48c Startet 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2010 Fishfinder sensoren (Garmin) monteres under vannlinjen med noen skruer. Jeg vil jo ha dette dønn tett. Hva sauser jeg skruene inn med før jeg skrur dem inn i hekken av båten? Jeg har kjøpt Sikaflex-291, men lurer heller på om jeg skal gå for en epoxy 2-komponent? Eller blir epoxyen for sprø med fare for oppsprekking? Hva tror dere er best? Sitér dette innlegget Link to post
Anders_O Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Jeg ville brukt sikaflex eller noen lignende. Den er fleksibel, tåler bevegelser godt og er lett å jobbe med. Bruker du epoxy blir det helt sikkert tett, og i et så lite hull som et skruehull tror jeg ikke det sprekker heller. Men dersom du noen gang skulle ønske å ta ut igjen skruen, så tror jeg sikaflex vil gjøre det lettere. Med epoxy må du nok bore skruen ut. Sitér dette innlegget Link to post
KnutIvar@home Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Aldri før brukt annet enn sikaflex eller tilsvarende jeg. tett blir det, og som sagt ovenfor her. greit når om du eventuelt skal bytte den ut en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Bruk Sikaflex. Lag en forsenkning rundt skruehullet så det blir god plass til fugemassen under bolt/skive eller hva det nå blir, så er du sikker på at det holder tett. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
kuc48c Svart 18.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Takker for gode tips, da blir det Sikaflex + liten forsenkning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.