GeirT Startet 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2010 Skal besøke venner på Hamresanden med seilbåt. Hvilken havn (ankerplass) anbefales ? Er det et sted man kan få feste i land ? Noen lokale som kan gi et tips ? Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
mons Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 (redigert) Hei Du må nok opp i elva (usikker på dybden) eller til land et stykke nærmere Varoddbrua. Der er det litt mer brådypt. Hele Hamresanden er badeområde med forbud for båter. Prøver å legge ved link til street view fra Google. Ser at det virker, men det tar tid før den zoomer ned til detaljbildet jeg linker til. Hamresanden Redigert 18.Juni.2010 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
GeirT Svart 18.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Takk for det Mons... men stikker 150 cm - etter det jeg kan se er terskelen på elva veldig grunn, så tror jeg lar det være. Hva med småbåthavna på Hånes, er det gjesteplasser der ? Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Per T Kålin Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 (redigert) Hvis du har jolle Geir så kan du jo legge deg på ankret utenfor stranda sørøst for Hamresanden. Det er nok litt langgrunnt der, men det betyr vel ikke noe.. Oppe i elva ville ikke jeg ha dratt. Veldig usikker på dybdene der, og vi snakker jo her om en elvemunning hvor bunnforholdene stadig forandrer seg. Jeg åpnet bildet til Mons nå, og det er den stranda som jeg viser til som er avbildet der.... Redigert 18.Juni.2010 av Per T Kålin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Du må i hvertfall ikke gå opp elva. På Svai er nok det beste. Ellers så er det veldig greit og ligge i byen og ta bussen opp. Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Hånesbukta er det båthavn - sikkert noen som kan låne vekk sin plass noen dager... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.