Teza Svart 6.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2010 Fikk Black&Decker'en i dag og har så vidt fått prøvd den. Sugekraften er god, det følger slange og flere munnstykker med, filteret ser funksjonabelt ut og det hele ligger i en hendig oppbevaringsveske. I forhold til pris så er jeg godt fornøyd. I tillegg far man alt av filter og andre deler hos lokale Black&Decker-forhandlere. Kan anbefale denne... Takker. Kommer akkurat hjem fra 14 dager på sjøen, skal bestille en jeg og. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 31.Mars.2014 Del på Facebook Svart 31.Mars.2014 Heisann! Når det gjelder hånd-støvsugere for 12VDC så har vi en B&D Dustbuster som vi er svært fornøyd med. Suger godt (14,3 ltr/sek) og kommer lett til i alle krinker og kroker. Desverre kan man ikke bruke den til å suge væske! Lang 5m ledning til sigarettenner uttak. M.a.o. ikke oppladbart batteri i denne. Bjørn Ser dette er en gammel tråd, men samme støvsuger selges fortsatt. Er "alle" fortsatt like godt fornøyd med denne ( http://www.pixmania.no/handstovsuger/black-decker-handstovsuger-pav1205-pivot-auto/01263419-a.html ) ? Jula selger også samme støvsuger men til en høyerer pris ( http://www.jula.no/bilstovsuger-pav-1205-12v-604147 )...... følger det med mer utstyr/slange til denne fra Jula, enn den fra pixmania ? Sitér dette innlegget Link to post
tor_ef Svart 31.Mars.2014 Del på Facebook Svart 31.Mars.2014 Jeg bruker denne: http://blackanddecker.no/homeproducts/productdetails/catno/PAD1200/. Synes den fungerer greit både på puter og steder det er trangt å komme til. Ellers er det lettvint med et standard støvbrett og en kost også da. Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 31.Mars.2014 Del på Facebook Svart 31.Mars.2014 Ser dette er en gammel tråd, men samme støvsuger selges fortsatt. Er "alle" fortsatt like godt fornøyd med denne ( http://www.pixmania.no/handstovsuger/black-decker-handstovsuger-pav1205-pivot-auto/01263419-a.html ) ? Jula selger også samme støvsuger men til en høyerer pris ( http://www.jula.no/bilstovsuger-pav-1205-12v-604147 )...... følger det med mer utstyr/slange til denne fra Jula, enn den fra pixmania ? har selv den samme kjøpte også den på pixmania for 3-4 år siden. var samme tilbehøret som den på jula selger. enkel og grei støvsuger til å ta sand og smuler. :) Sitér dette innlegget Link to post
Kapt LittErfaren Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 +1 som kan anbefale denne B&D Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 Hva med denne fra Biltema til kun 199,-? Den ble testvinner i Motor i september i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 (redigert) Har en sånn Black og Decker og den har fungert greit i flere år, nå vurderer vi å installere sentralstøvsuger, er det noen som har erfaring med det ? Redigert 1.April.2014 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 Jeg har den Wet & Dry saken og er kjepefornøyd med den, suger helt greit og batteriet varer utrolig lenge. Men det er viktig å rense filteret ofte har jeg funnet ut. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 Takker for tilbakemeldinger. Da var > Black&Decker PAV 1205 12 V < innkjøpt, så nå går hybelkaniner, barnåler og annet rusk og rask en usikker framtid i møte . Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 Har også en slik wet&dry og den fungerer forsåvidt ok dersom den lades med 220 V adapteret, min lades ikke opp med 12V ledningen... Sitér dette innlegget Link to post
Taskekrabben Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 Jeg ga opp 12V støvsugere. Tok sjansen på denne for noen uker siden: Logik støvsuger L18BVR13E fra Elkjøp. Kostet kr 299, er liten og lett å stue bort, 1800W, effektiv som bare det.... Så nå støvsuger vi bare når vi ligger på landstrøm..... Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 liten avsporing fortsatt på 12v støvsuger delen.... jeg skulle gjerne hat en som jeg slapp og krabbe bortover dørken når jeg brukte.. altså gjerne et rør med munnstykke som vanlige støvsugere har, noen som har tips om sånt også? den wet & dry saken til maritim er helt uaktell den er ikke verdt kjøreturen til butikken engang så noen alternativ til den hadde hvert fint :) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 Kjøpte en på biltema i dag til ca 150 kroner. Var like dårlig som jeg trodde den ville være, men måtte bare prøve den da den ikke har batteri men kobles direkte i sigarett tenneren. Jeg har en slik sak (ikke kjøpt på biltema, men tipper den er temmelig lik) som jeg faktisk er veldig fornøyd med - men det er kanskje litt avhengig av forventningene også, jeg forventer ikke at en liten 12V-sak skal fungere like effektivt som en svær 220V-sak. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
sunnmøre Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 Har også støvsugeren frå Biltema. Trur det er viktig å forstå at støvsugarar som går på 12 volt, har ei heilt anna effekt ein dei som går på 220v. Støvsugeren kom bra ut på test, og fungerer greit nok ombord. Har ikkje prøvd andre støvsugarar på 12 v, så erfaringsgrunnlaget er noko tynt. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 (redigert) Jeg hadde en spanjol ombord som mente 12V-saken min var omtrent ubrukelig - men jeg er som sagt veldig fornøyd med den, den er liten og hendig, lett å stue bort, og jeg har lagt opp 12V-uttak over store deler av båten (pluss skjøteledning), så rekkevidden er aldri noe problem. Jeg tror den suger bedre enn tilsvarende batteridrevne varianter. At jeg må legge meg ned på knær og bruke noe tid på å få gulvteppet rent er en bagatell sammenlignet med "kostnaden" med å ha en stor støvsuger ombord, legge seg til kai på et sted hvor jeg har tilgang til landstrøm, koble i støvsugeren og ta en grundig støvsuging over hele båten. Jeg ville kanskje vurdert noe bedre dersom jeg hadde hatt større båt. Redigert 2.April.2014 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Mariell Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 Som 12 v hand stovsuger er den fra BT I allefall ikke noe daarligere enn tilsvarende til betraktelig hoyere pris. Har en som ligger bortgjemt I ett skap. Stort sett daalig erfaring med 12V stovsugere. Betraktelig mer stoy enn sugeeffekt. Bruker naa kun en liten 230v stovsuger fra BT I stedet, Liten og hendig, ser ut som en liten utgave av en vanlig stovsuger. Selvfolgelig avhengig av 230 eller inverter for bruk Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
zooper Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 Jeg har hatt 12v støvsuger før og vil neppe gå til anskaffelse av dette igjen. For det første er jeg sjelden så lange fra en marina med 230v at jeg fint klarer meg med kost og feiebrett. Skulle det være knipe kan det jo hende at man kan få lånt? For det andre rasjonerer jeg strøm i frihavn. For det tredje så er disse håndholdte støsugerene kun egenet til brødsmuler. Å bruke mye penger på en støvsuger som skal oppbevares i fuktig båt (tæres i stykker) eller sjekke gibortseksjonen på finn.no? Poseløs støvsuger er sikkert kjekt å ha i båten - ser det er en slik på finn.no til skarve 200,- Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 Vi har en Anderson støvsuger til 499,- i hytta, denne er veldig kompakt og har et veldig godt poseløst system. Var så kraftig at den den nesten søg fibrene av teppen på "bånn spiker"... http://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/stovsugere-og-renhold/poselos-stovsuger/andersson-vcb20/167132.4717/ Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 For det første er jeg sjelden så lange fra en marina med 230v at jeg fint klarer meg med kost og feiebrett. Skulle det være knipe kan det jo hende at man kan få lånt? For det andre rasjonerer jeg strøm i frihavn. For det tredje så er disse håndholdte støsugerene kun egenet til brødsmuler. Kost- og feiebrett er et undervurdert redskap - men vi valgte altså teppeløsning i båten, og da fungerer kost og støvbrett dårlig - og med den bordløsningen vi har i salongen er det et strev å få ut gulvmatta til banking, først må bordet fjernes. Et par minutters innsats med 12v-sugeren på et gulvteppe gir svært så synlige resultater, og det er langt mer variasjon enn bare brødsmuler i det jeg tømmer ut av sugeren. Jeg setter stor pris på muligheten til å få et "skinnende rent" gulvteppe når jeg tilfeldigvis har et par minutter til rådighet, enten vi er under gange eller ligger i uthavn. Jeg tror heller ikke et par minutters innsats med sugeren gir noen signifikant forbruk på batteriet, selv om den nok suger en god del watt mens den er i drift ;-) For min del og i min båt er altså 12v-sugeren blitt en kjærkommen gjenstand som jeg helst ikke vil være uten - men hadde jeg hatt en annen type båt hadde sikkert løsningene blitt anderledes. Før jeg tok sugeren ombord vurderte jeg å lage en "puslespillløsning" av gulvteppet for å kunne ta det med ut til risting/banking uten å fjerne bordet ... men alt i alt, det er enklere med støvsuger. Å bruke mye penger på en støvsuger som skal oppbevares i fuktig båt (tæres i stykker) eller sjekke gibortseksjonen på finn.no? Poseløs støvsuger er sikkert kjekt å ha i båten - ser det er en slik på finn.no til skarve 200,- Det er et veldig godt poeng, men enkelte ønsker vel å ha en skinnende ny støvsuger i stedet for en slitt, brukt en - deri ligger nok mye av årsaken til at det finnes så mye rart på gi-bort-spalten på finn, etc. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Hulda Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 Elekrolux. Tørr båt, vi holder vannet på utsiden av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 Jeg har hatt 12v støvsuger før og vil neppe gå til anskaffelse av dette igjen. .............. samme erfaring her................ har en liten kompakt 230V maskin ombord..............husker ikke hva den heter, samsung kanskje.......grønn er den ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
valvolainen Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 Gis bort på finn er ikke tøysete når det gjelder støvsugere. Hver gang noen flytter sammen blir en støvsuger gitt bort. Uten unntak. Når man flytter fra hverandre kjøper man ny. Skaff den mest kompakte som er å se, med justerbar styrke slik at du kan kjøre på den inverteren du allerede har installert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.