jentom Startet 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2010 Finnes det et instrument eller en måler hvor man kan måle bensin forbruket under kjøring, for å kjøre mest mulig økonomisk Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 I mine 2 forrige båter installerte jeg Navman fuel 2100, et fuelmeter. Dette instrumentet med giver som kobles inn på drivstoffslangen kostet 2400,- Og var et greit instrument som tilsynelatende virket å være nøyaktig. Men husk fuelmeter er som oftest nyttigst i begynnelsen inntil man har lært seg forbruket ved forskjellige turtal og last. Denne modellen er imidletid utgått, men vet det finnes andre fabrikanter jeg ikke kommer på navnet på, ett søk her inne burde hjelpe, men da kommer det sikkert flest svar på fuelmeter til diesel som er 2-3 ganger så dyre da disse er mer avansert når en må ta hensyn til dieselreturen også. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 Når det gjelder bensinmotorer vil jeg tro at det mest effektive er å gå gjennom forbrukstabellen på forhånd i forhold til turtall og bensinforbruk. Bensinmotorene sender jo ikke bensin i retur fra mororen for kjøling av motor eller annet, dermed skulle turtall/drivstoff- tabellen se ganske grei ut? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.