Gi gass Startet 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2010 Lurer på om det finnes ein lyddemperløsning på innsug til mercruiser eller andre dieselmotorer i fritidsbåt? på større motorer så er det jo vanlig å ha ein stor lyddemper på innsuget for å dempe den høgfrekvente turbolyden, . er plaget med det på min mercruiser 4,2 liter fra 2007 Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 Walker Airsep skal visstnok gjøre det du ønsker, pluss litt til. Jeg har vurdert å kjøpe til min gamle Perkins, men har ikke kommet så langt. Din motor er listet som en de har ferdig kit til. http://www.walkerairsep.com/default.asp Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 det er jo et must "a must have for any new boat with a Cummins/Mercruiser 4.2L engine" http://www.walkerairsep.com/product_detail.asp?id=567 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
evenR4u Svart 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2010 Snakk med Lekang Maskin, www.lekang.no ,64 98 20 00. Antakelig størst i Norden på filtersystemer for maskiner. Kjøpte nylig filter for innsug og flere dieselfilter hos Lekang. Slett ikke stive priser og veldig hjelpsomme. Du kan handle i butikken i Hobøl, få tilsendt eller handle hos en av en rekke lokale forhandlere rundt i landet. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Gi gass Svart 20.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Fantastisk.... kvifor i he.... har eg ikkje spurt om dette før.. skal bestille meg eit så fort eg finner meg ein forhandler... noen som veit om norske forhandlere av Walker airsep? eller ein god e-bay forhandler som kan sende meg eit fortere enn svint? Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Jeg tror ikke det finns norsk forhandler. Jeg fikk ihvertfall dårlig respons da jeg spurte om erfaring her for en tid tilbake. De har nok ikke solgt mange slike her. En ansatt fra Walker svarte meg på Google-norsk. Han satt tydeligvis å søkte på generell interesse rundt produktet. Sitér dette innlegget Link to post
Thorgu Svart 31.August.2011 Link til dette innlegget Svart 31.August.2011 Hei. Mitt første innlegg her på forumet og antar det er riktig å følge opp denne tråden siden det ikke ligger noen "løsning" her. Jeg lurer på om noen har montert lyddemper på innsuget til turboen? Jeg har kjøpt meg en Askeladden Voyager 2006 mod med en Mercruiser 4,2 l diesel i nå i sommer (2011). Det er også en hørbar høyfrekevent "hviinelyd" fra turboen min som er plagsom og som jeg gjerne skulle ha gjort noe med. Har lest her at det ikke er uvanlig med "turbohvin" fra disse motorene og fant derfor nevnte "Walker Airsep" interessant. Er det noen som har montert dette og hvordan ble resultatet? Mvh Thor Gunnar Sitér dette innlegget Link to post
krabben91 Svart 4.September.2017 Link til dette innlegget Svart 4.September.2017 løfter denne. Noen som har prøvd ut? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.