Audun V Startet 19.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2010 Eg satte båten på land idag og ser at trimplanene er bøygde og dårlige av korrosjon og alder. Noen som har fordeler vs ulemper med de nye planene på ql, f.eks. ql450 (desse med en plate som går loddrett). Spørsmålet er om jeg skal skifte ut til konvensjonelle Bennett eller velge desse nye. hva skjer med marsjfart? takknemlig for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 20.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Hmmm er det ingen som har kvalifiserte meninger om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 De nye inteceptor eller kva de heiter, har ikkje testa, men lest litt om det og ville valgt dette som førstevalg på neste båt dersom skipet går over 15 knop. Du kan "miste" litt akslerasjon om du har de senket,(før vannputa har fått bygget seg opp framom nedstikket) men får det igjenn på marsjfart. Lettere å forholde seg til de enn store plater bak båten ifbm vedlikehold/is om vinter osv. Ellers så viser alle bassengtester at "alle" båter har for små flaps. Skrogforlengelse og større flaps gir alltid gevinst. Så om du velger tradisjonelle flaps, så pass på å få store nok. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Audun V Svart 20.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Dette er en ganske bred 30 foter. 330cm. den har dobbeltinstallasjon og ligger litt tungt i sjøen synes eg. Blir nok desse om jeg finner noen som har de på lager. Eg hadde håpt at marsjfarten hadde komt seg litt da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.