Medusa Startet 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2010 Jeg skal komplettere mine sjøkart før årets ferietur og lurer på om det er noen prisforskjell på kartene forhandlerene mellom? Hvis det er noen som har undersøkt dette så tar jeg gjerne tips på billige forhandlere... Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Du kan skrive ut sjøkart på gule sider! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Mannenigata Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Ville vært skeptisk til å bruke gulesider sine kart til navigering. Er vel mere ment som en reiseplanlegger. Må vel ha vanlige kart i tillegg. http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10001826 Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Er litt usikker på hvilken type kart du vil gå for, men generellt virker dt å være liten og ingen prisforskjell forhandlere seg i mellom, men en forhandler kan gjerne ha kampanje på akkurat 1 type kart. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Prisforskjellen på vanlige sjøkart er neppe så stor. Men ALDEREN, den kan variere! Det er nemlig langt fra alle sjøkartforhandlere som tar det så nøye med kun å ha siste utgave for salg, så der selges dessverre "mye gammelt brød til full pris..." Sørg derfor for å sjekke siste oppslagsside i siste Efs for å sikre at det virkelig er det sist oppdaterte kartet du kjøper! PS De som har fulgt med på baatplassen.no en stund vet veldig godt hva jeg mener om de såkalte "båtsportkartene" Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Targa 23.1 Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 (redigert) Sjekk også at det står WGS84 på kartene slik at koordinater/WAVE points kan flyttes direkte fra kartet til plotteren Redigert 20.Juni.2010 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Hei Eg har fått 10 % prisavslag når eg har kjøpt mange kart hjå Engen Bok- og Papir i Bergen. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Sjekk også at det står WGS84 på kartene ..... Det kan nok bli vanskeligere for det er langt fra alle sjøkart langs kysten som finnes i WGS84. Mange er kun tilgjengelige som ED50 og i verste fall NGO48, men det kommer seg år for år Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 HeiEg har fått 10 % prisavslag når eg har kjøpt mange kart hjå Engen Bok- og Papir i Bergen. Ask Ja, det burde være rimelig å forvente. Hos meg kan du få 15-20% hvis antallet er stort, men så kommer frakt i tillegg og dermed går vel "vinningen opp i spinningen" som de gamle sa.... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Capitaine Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 ...det er langt fra alle sjøkart langs kysten som finnes i WGS84. Mange er kun tilgjengelige som ED50 og i verste fall NGO48, men det kommer seg år for år Alle sjøkart i hovedkartserien, fra og med nr. 1 til og med nr. 143, i målestokk 1:50000/1:75000/1:80000, har nå datum WGS84. Disse kartene er de mest relevante for både fritidsbåter og kommersielle fartøy. Når det gjelder havne- og kystkart, eksisterer det både WGS84, ED50 og NGO, i tillegg til datum Grønnfjord for kystkartene som omfatter Svalbard. Overseilingskartene har en mengde ulike datum. For fiskerikartene er det ED50 som gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Sjekk også at det står WGS84 på kartene slik at koordinater/WAVE points kan flyttes direkte fra kartet til plotteren Sett plotteren til gjeldende datum. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.