Trond mjøs Startet 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2010 Jeg har et tullespørsmål men jeg klarer ikke finne ut av det på nett.(litt problemer med å få opp de korrekte sidene) Holder på å skifte olje på min 2 takts 5 hk Mariner, den er nok fra tidlig 90 tall om ikke eldre. I bunnen av stammen er det 3 skruer. Den nederste heter "Oil" som er til drenering og de to øverste heter "Oil level" og "Wash" Er påfyllingen slik at jeg fyller inn i "Oil level" hullet til det renner ut? Og hva er "Wash" skruen til. Er det og flere steder som trenger oljepåfylling? Nesten litt flaut å spørre om disse tingene men jeg trøster meg med at alt må jo læres Mvh Trond Sitér dette innlegget Link to post
kaptein02 Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Du skal fylle oljen i nederste hull, til det begynner å komme ut på toppen. Så skrur du igjen øverste skrue, drar ut tube , og skrur igjen nederste skrue. Mener å ha hørt at du ikke skal fylle fra toppen grunnet at det blir luft eller noe inni. Om det er gammel olje i den, er det en fordel å kjøre motoren varm, da kommer olja lettere ut... Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
Lars K Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Og Wash hullet er til å koble på vann for å spyle kjølesystemet. Sitér dette innlegget Link to post
Trond mjøs Svart 20.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Tusen takk for tipsene, virket som bare det Trond Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.