jo_no Startet 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2010 Jeg er blitt den lykkelige eier av en Garmin 526 som jeg synes fungerer alldeles utmerket. Har funnet ut at det finnes to PC program for ruteplanlegging; HomePort og MapSource. HomePort skal visst nok være et nytt program fra Garmin spesielt tilegnet maritime kart. Har noen erfaringer med disse? Styrker/svakheter mv. Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Til forskjell fra MapSource kan man med HomePort lese kart fra ferdigbrente Bluechart G2 Vision brikker. Du tar brikken ut av plotter og setter den inn i kortleser på pc'n. Deretter laster programmet inn kartet, og du kan lage ruter, legge inn ankringsplasser, fiskeplasser osv. Deretter lagrer du det du har laget tilbake på brikken. Etter kun kort tids bruk mener jeg programmet er greit nok. Fint å kunne sitte hjemme i ro og mak og lagre seilingsruter. Brukergrensesnittet er ikke av de mest intuitive, men synes det fungerer. Synes egentlig dette programmet burde fulgt med gratis når man kjøper kart, det er dyrt nok som det er... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.