Volvomekanikeren Startet 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2010 Skal kjøre og handle noe slanger til motoren, og trenger svar sjappt! Er dette noe og annbefale? http://biltema.no/no/Bil---MC/Slange/Bensin/Drivstoffslange/ Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Farco Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 https://baatplassen.no/i/index.php/topic/69999-ting-som-ikke-boer-kjoepes-paa-biltemaclas-ohlson-ol/page__view__findpost__p__982398 Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 (redigert) Har sett igjennom der, men fant ingenting om disse slangene..... Noen som har erfaring? Redigert 21.Juni.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
index Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Jeg har disse i båten, og de har i alle fall fungert fint i to år nå... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Høres bra ut! Men tror jeg vil kjøpe det på motor verkstedet! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
prin435 Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 https://baatplassen.n...post__p__982398 Jeg kan fortelle litt mer en i forige innlegg da dette er en konkret forespørsel på drifstoffslange. Jeg husker ikke bestillingsnummer på slangen eller påstemplet DIN norm, men jeg kontrolerte påstemplet DIN norm og den skal tåle besin, trykk og temp. Det kan jeg kansje finne ut av når jeg kommer hjem og har tid til å undersøke. Saken var ganske enkelt at jeg sammen med sønnen min skulle skifte alle drivstoffslanger for de de gamle var begynt å sprekke opp ( 1984 BMW ) og at vi samtidig skulle gjøre andre ting med bilen. Sønnen min hadde kjøpt mange meter på en rull, vet ikke hvor mange, men alt for mye. Etter ca. 1 mnd sprakk den første slangen vi hadde skiftet ( Mars 2010 ). Den var på bensintilførselen og der er det litt trykk. Det var en langsgående sprekk innenfor armeringen. Resultatet var at ytre gummi som er tynn og ikke har utvendig armering sprakk opp med påfølgende besindusj i motorrommet. Vi anntok at det var en prodoksjonsfeil på slangen og laget ny av den andre ende av den han hadde kjøpt inn. Etter en stund ble også den utett. Etter ca. 3mnd begynte det å lekke under bilen fra tanken til Cu røret som går fremmover. Der er det ikke trykk. Det så ut til at gummien var i ferd med å gå i oppløsning. Det skumle i forhold til båt er at innderdelen løste seg opp og ytterkappen så OK ut helt til det ble hull. Altså ingen forvarsel.For å lage mange historer korte måtte vi skifte alle slangene en gang til. Selvfølgelig ikke Biltema og null problem etter det. Som nevnt tidligere i den andre tråden, var slangen merket Made in Germany DIN XXXXXXX ( Husker ikke nummeret men skal se om jeg finner en stump, så kan du få det senere.) DIN normen som var påtrykt fortalte at slangen både skulle tåle bensin, trykk og temp langt utover det bruksområdet vi hadde. Har i ettertid har jeg hørt om flere som har hatt problemer. Eks. http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=5&t=11809&start=0 Jeg stiller i alle fall spørssmålstegn ved : Made in Germany DIN XXXXXXX . Ikke lag deg problemer, kjøp slange for petrokjemiske produkter et annet sted, styr unna Biltama. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Sjørøveren Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 For noen år siden kjøpte jeg noe billig bensinslange og slangeklemmer fra Biltema til den gamle Audien min. Fungerte helt fint i alle årene som jeg hadde bilen. Kunne ikke se synlige sprekker, skader, eller lekkasjer. Fornøyd! Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 23.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2010 For noen år siden kjøpte jeg noe billig bensinslange og slangeklemmer fra Biltema til den gamle Audien min. Fungerte helt fint i alle årene som jeg hadde bilen. Kunne ikke se synlige sprekker, skader, eller lekkasjer. Fornøyd! Hva de leverte for noen år siden, er vel i denne sammenhengen uten interesse. Det er hva de har nå som er teller om man skal kjøpe ny slange. For all del, det kan hende de har byttet leverandør siden juletider 2009 / 2010 og at min erfaring ikke er gjeldende pr. dato, men det er i alle fall en mulighet for at de fremdeles selger samme type slange. Jeg ville i alle fall ikke kjøpt besinslange der og kommer ikke til å gjøre det mer. Jeg ønsker å presisere at jeg handler en del på Biltema og er ikke på noen måte fanatisk negativ. Mye av det jeg har kjøpt på Biltema er av forventet kvalitet, men enkelte ganger har jeg blitt svært skuffet. En enkel ting som bensinslange burde være O.K. Jeg har etter vært blitt mer kritisk til hva jeg kjøper der bassert på dårlig erfaring. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Landmann Svart 23.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2010 Jeg har også sprekk-erfaringer med Biltemas bensinslange (svart, 8 mm, 1 m lengde) og jeg har sprekk-erfaring med slanger kjøpt på andre bilrekvisitaforretninger. Jeg har ikke erfaring med sprekker innenfor armeringen (ett-lags armering), men jeg har erfaring med sprekkdannelser rundt slangeklemmene uten at dette har resultert gjennomgående sprekk med påfølgende "drivstofflekkasje". Etter å ha montert nye slanger (uvisst hvilket merke) og vært tilbakeholden med å blod-teite slangeklemmene så har jeg fått lang levetid. Nå skal det sies at jeg er en garasje-mekker og ingen utdannet mekaniker - og jeg lever som de fleste garasjemekkerne etter den livstro at dess hardere tiltrukket dess sikrere men sannheten er nok en annen (derav momentnøkkel). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.