Jump to content

Sierra 2-cycle Direct Injection engine oil. Noen m/erfaringer?

chagall

Recommended Posts

Hei,var innom en Mercury forhandler på Østlandet for å skaffe meg olje til min Mercury Optimax.

Ekspeditøren kom frem med denne Sierra oljen. Jeg spurte om denne var godkjent av Mercury (Brunswick)?

Fikk til svar at han aldri ville solgt meg en olje som ikke tilfredstilte kravene til en DFI injection motor.Viste meg at det sto Mercury,Evinrude, Yamaha på kanna.

Vel, vel tenkte jeg,jeg var nesten tom for olje så jeg kjøpte en kanne (1us gallon) kr.380,-.

Sendte en mail til Brunswick Marine før helgen og spurte om Sierra tc-w3 2 cycle Direct Injection engine oil er godkjent for bruk på Optimax Motorer.

Fikk svar idag at kun Mercury or Quicksilver Optimax /DFI 2 cycle engine oil is recommended.

Syntes det er litt merkelig av en Mercury forhandler å tilby en olje som ikke produsenten godkjenner.

Noen synspunkter.?

Tror ikke du skal ha noen betenkligheter med å bruke denne oljen "chagall" Sierra er store på oljer i USA,og den er veldig mye benyttet der.

Dette er en dfi olje og den tillfredstiller kravene til disse motorene. Den kan også brukes på E-TEC uten problemer men da KUN på XD 50/TCW3

innstilling,ikke på XD 100 modus,det er kun Evinrudes XD 100 olje som kan brukes på denne innstillingen(svært mager oljeblanding).

Optimaxen har ikke denne muligheten og kan derfor trygt bruke denne oljen.

Tror ikke du skal ha noen betenkligheter med å bruke denne oljen "chagall" Sierra er store på oljer i USA,og den er veldig mye benyttet der.

Hei, `Jonnyrudè`. Jeg har i mellomtiden "googlet" og lest en del når det gjelder Sierra 2-cycle Direct Injection engine oil og er ikke redd for å benytte den på min 6 år gamle Optimax.

Hadde jeg derimot hatt en helt ny motor ville jeg ikke tatt sjansen, men kun benyttet oljen som Mercury (Brunswick Marine) anbefaler, dette p.g.a. garanti etc.

Har etterhvert sjekket med flere Mercury forhandlere som heller ikke har den anbefalte oljen "Quicksilver Optimax/DFI 2 cycle engine oil" på lager. :sailing:

Jeg er litt usikker på om motorleverandørene kan forlange at en kunde skal kun bruke den samme oljen som de selv markedsfører,etter min mening kan vi bruke en vilken som helst olje berre den tilfredstiller dei krav som motorprodusenten krever,Evinrude åpner for dette,på standard innstilling

kan en vilken som helst olje brukes berre den er TCW3 godkjent,men en behøver nødvendigvis ikke å kjøpe det absolutt billigeste `crap` på markedet. :smiley:

Redigert av Jonnyrude (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...