Nitroxside Startet 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2010 Hei! Var ute søndag, med båten. Og når jeg skulle teste baupropellen. Var alt helt død. Har målt. Og spenning er i orden helt inn på motoren. Får til og med 12volt+ når jeg måler inn på styrestrøm inngangen på relèt. Mens jeg drar i styre spaken. Så etter mine beregninger, må det være styre relèt. Da det ikke klikker i dette i hele tatt. Noen som har opplevd det samme? Evt. om noen vet hvor man skal hennvende seg for å få kjøpt nytt styre relè? Bau trusteren var montert før jeg kjøpte båten, og har dato 2005. Så garanti er vel ute av bilde... Er en Sleipner Side power30. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Prøv å bypasse styringspanelet først for å se om det er dette som lager problemer. Dette gjør du ved å ta opp (en av) kontakten(e) mellom relet og styringspanelet og lasker mellom spenningsleder og styrestrøm til Styrbord/Babord. Sleipner motor i Fredrikstad kan supplere med reservedeler. Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Releet sjekker du enkelt ved å sette 12V+ og minus på styrestrøm. Veldig sjeldent at et enkelt rele streiker. Har du sjekket at du har god jord på styrestrøm? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Opplevde det samme på min SP-55 i fjor sommer. Etter litt feilsøking fant vi synderen. Byttet styringsrele og alt var i orden. God service fra Sleipner Motor. Nytt rele levert dagen etter bestilling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.