SandAnker Startet 22.Juni.2010 Del på Facebook Startet 22.Juni.2010 Har en kammerat som har problemer med sin dobbelt instalasjon, i noen tilfeller starter får han ikke start på an av motorene, dette er uavhengig av hvilken motor dette er. I enkelte tilfeller starter ikke styrbord motor etter at babord motor har blitt startet og motsatt, andre ganger starter begge. Noen som har vært borti dette tidligere, eller kan forklare hvorfor dette skjer? Hver motor har eget start batteri. Forslag motas med takk Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 22.Juni.2010 Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 Kanskje de to motorene er uvenner Kunne ikke dy meg! Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 22.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 hehe mulig du er inne på noe Men tror nok det er noe annet Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 22.Juni.2010 Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 Har de felles diesel forsynings system så kan det være at den en skaper vakuum som den andre ikke klarer å overvinne, evt suger tom tilførselslinen til motoren som ikke har startet. Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Bøljan Svart 22.Juni.2010 Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 (redigert) Diesel tilførsel er kanskje felles på disse, kanskje noe der ? Mateco var raskere på avtrekkern. Redigert 22.Juni.2010 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 22.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 Kanskje inne på noe der, skal sjekke opp hvordan dette er hos han. Høres også litt sansynlig ut Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 22.Juni.2010 Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 (redigert) Hva menes med "vil ikke starte". Skjer det ikke noe/Hva skjer nå en vrir på nøkkelen? Blir motor dratt rundt uten å tenne? Prøver den å tenne uten å komme i gang? Kommer det røyk ut av eksos fra motor som ikke starter? Redigert 22.Juni.2010 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
SandAnker Svart 22.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 Dette skjer hvis han drøyer litt mellom start av motorene, hvis han starter styrbord motor f.eks. og venter 5 til 10 sek før han skal starte babord motor skjer det ingen ting, men gjør han det fortløpende starter begge Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 22.Juni.2010 Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 Da later det til å være en elektrisk feil,bør få tak i et el.skjema gjør jobben med å finne feilen enklere. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
sap_2000 Svart 22.Juni.2010 Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 Er dette motorer med elektronisk styring? Noe panel som må aktiveres etc. før start. på VP EVC panelet får man lys ved siden av "N" på panelet, en for hver motor. Har opplevet og ikke fått start på nr2 når det gikk for lang tid når jeg hadde glemt tenningen på. Var så enkelt som å vri nøkkelen av og på på motoren som skulle startes. Kjenner ikke Merc/ Cummins. Men er det mulig at det skjer en "time out" hvis det tar for lang tid mellom nr 1 og 2 startes, og man må starte på nytt. Enten med den ene eller begge....? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Juni.2010 Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 Kanskej du kan beskrive nærmere hva some skjer (eller ikke skjer) og hva slag motorer og årgang det er snakk om. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 22.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2010 har bare fått dette forklart over telefon, han i Sandefjord, jeg på Tofte Men nå ser det ut til at han kan ha funnet det ut, det var en løs ledning/kabelsko, muteren lå pent ved siden av, antagelig ristet løs, så det ser ut til at problem er løst. Takk for hjelpen Nå er jeg forøvrig ikke lenger på Tofte, men på Borgen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.