Jump to content

Dobbelinstallasjon av cummins diesel, bare en av motorene starter

SandAnker

Recommended Posts

Har en kammerat som har problemer med sin dobbelt instalasjon, i noen tilfeller starter får han ikke start på an av motorene, dette er uavhengig av hvilken motor dette er. I enkelte tilfeller starter ikke styrbord motor etter at babord motor har blitt startet og motsatt, andre ganger starter begge. Noen som har vært borti dette tidligere, eller kan forklare hvorfor dette skjer?

Hver motor har eget start batteri.

Forslag motas med takk :flag_bp:

Er dette motorer med elektronisk styring? Noe panel som må aktiveres etc. før start. på VP EVC panelet får man lys ved siden av "N" på panelet, en for hver motor. Har opplevet og ikke fått start på nr2 når det gikk for lang tid når jeg hadde glemt tenningen på. Var så enkelt som å vri nøkkelen av og på på motoren som skulle startes.

Kjenner ikke Merc/ Cummins.

Men er det mulig at det skjer en "time out" hvis det tar for lang tid mellom nr 1 og 2 startes, og man må starte på nytt. Enten med den ene eller begge....?

Mvh. SAP

har bare fått dette forklart over telefon, han i Sandefjord, jeg på Tofte :smiley:

Men nå ser det ut til at han kan ha funnet det ut, det var en løs ledning/kabelsko, muteren lå pent ved siden av, antagelig ristet løs, så det ser ut til at problem er løst.

Takk for hjelpen :flag_bp::sailing:

Nå er jeg forøvrig ikke lenger på Tofte, men på Borgen :flag_bp:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...