windystorm Startet 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2010 Etter at trimbrytern til trim/tilt er blitt veldig sliten (hender at drevet ikke vil trimme opp)så tenkte jeg å skifte den til en vanlig vippebryter. Slik jeg har forstått det så er koblingen til tiltbryter pr i dag en slags form for hurtigkobling... Ser der går ca 5 ledninger inn på denne, så mitt spørsmål er som følger: Noen som aner hvilken ledning som går til hva? Sitér dette innlegget Link to post
Aquarius Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Hei, har erfart at det ofte er releene for styring av pumpen som er problemet, ikke betjeningsbryteren. Her er skjema Servicemanualen for 280/290 drevene finner du i dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Mvh Aquarius Link to post
Kurt Svart 22.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2010 Hadde problemer i år med at det klikket i begge releene uten at det skjedde mer. Demonterte releene og pusset på kontaktene og problemet var borte. Ingen feil eller problemer med bryterne. Sitér dette innlegget Link to post
windystorm Svart 23.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2010 Takk. Drevet tilter fint ned, men ikke opp. Hører ingen lyd i relee eller pumpen når jeg trykker på bryteren. Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 23.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2010 Jeg ville i alle tilfælde teste relæet inden jeg gav mig i kast med at skifte afbryderen. Det er enkelt nok at give spolen på relæet strøm direkte, enten med en skruetrækker eller en lille stump ledning. Jeg har skiftet begge relæer på drevtiltet ud. De blev skifter ud med startrelæer fra en scooter. De koster ca dkr 50,- og bærer (indkoblings)strømmen uden problemer. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 23.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2010 Er dette samme opplegget som min problematiske drevløft på 280 drev? i såtilfelle hvilke rele skal brukes? er vell like greit å bytte? Hører også bare "rask klikking" i releet, som det ikke slår skikkelig inn, før så slår den automat sikringa ut... Kanskje like greit å bare bytte rele og rense kontaktpungter...`? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 23.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2010 Plundret med nøyaktig det samme igår på båten. Det viste seg etter og ha byttet reler og feilsøkt opp i mente at feilen lå i dårlig kontakt til triminstrumentene.. var selv overbevist om rele feil men det var det ikke. virket kun ned som du sier og jeg la merke til at begge lampene på triminst for bau Opp/ned lyste. etter og ha smurt opp alt så var det i skjønneste orden. God santhans Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.