Våtbåt Startet 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2010 Hei, hva kan være galt? Jeg har en VP AQ130 med 270 drev. Motoren starter helt fint, selv på første forsøk. Men når jeg skal bakke ut av båtplassen så dunker det veldig hardt i båten i det jeg setter den i revers. Det er tungt/hardt å skifte fra revers til vanlig fremdrift og det er tungt og hardt å sette den i revers igjen, det smeller/dunker høyt. Selv det å sette den i fri/nøytral har blitt tungt og det føles som om noe skal ryke tvers av hvis jeg tar i mer. Noen som har noen erfaring? Kan det være at vaieren ikke sitter godt i girutveksler på drevet? Se bilde av gasshendlen fra båten min. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 når du setter den i revers tar den vel i bakhaken og da smeller det vel litt - hva er tomgangshastighet?? fortere den går på tomgang - mere smeller det treghet kan jo være wirene eller at di ligger feil vinkler/kniper steder?? jeg byttet wirer på gass og gear og fikk nybåt sånn sett Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
880 Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Har hatt samme enspake kontroll, denne gikk veldig tregt. Demonterte, renset og smurte den opp, ble som ny. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Våtbåt Svart 25.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Tror tomgangshastigheten ligger på ca 1100. Er det mulig å endre dette? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 det er altfor høyt - da er det grunnen til det smeller du kan ødlegge drevet med det turtallet på tomgang du må sette deg inn i hvor tomgangskruen er - sitter nok en skrue nederst på gasseren er det 2 gassere må du ha et vakumverktøy som måler at du justerer begge riktig i forhold til verandre Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Våtbåt Svart 25.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 (redigert) Oisann... Dette må sjekkes opp. Takk skal du ha! Kanskje noen vet hvor denne sitter på en VP AQ130?? Og hva burde turtallet ligge på? Redigert 25.Juni.2010 av SelQueen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 husker ikke nøyaktig men rundt 850 til 950? hvis det er en forgasser har du mest sannsynlig en skrue i foten på gasseren kjør den god og varm og forsøk mens den går Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
tofte2 Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Hei. Fikk du endret turtallet på tomgang? Ble dunkingen mindre? Sleit også med det samme med min AQ130 og 280 drev. Jeg har dobbel weber forgasser, den er grei å jobbe med. Justerte tomgangshastighet til 900 og da ble det betraktlig bedre. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Heisann Tofte2, nei jeg har dessverre ikke prøvd det enda. I følge brukermanualen for motoren var det ganske så mye som skulle gjøres for å få dette til. Har du en enkel metode? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 har du en eller 2 gassere??? har du 1 er det bare å skru litt ned er det 2 kan du jukse og skru fks en kvart runde på hver skal du gjøre det riktig må du ha vakumåler og få justert begge likt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.