bavariaeier Startet 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2010 Jeg var på jakt etter påhengsmotor til en gummmibåt. Da den skal løftes av/på er vekt kritisk. Jeg undersøkte og fant ut at de fleste gamle totakterne (feks evinrude som jeg har fra før) er ca 33 kg. Utgått tohatsu 9,8 (2-takt) var kun 25 kg, mens nye 4 taktere ofte er altfor tunge: Feks veier ny 9,9 tohatsu 52 kg! I dag så jeg denne på finn http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=23046892 så jeg kjøpte den med en gang. 29 kg + 4 takt. Noen som kjenner til modellen? Blir det mye vibrasjoner siden den er 1 sylindret? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 1 syl 4takt er veldig putrete og bråker som regel. Høres ut som en gressklipper egentlig. Men 1syl 9.9 ?? Er det riktig da ? Selva er vel Yamaha. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Sjøfalken Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Vil tru at en 1 sylindra 4 takt 9,9 drikk meir bensin enn en 2 sylindra 2 taktar sida 2 taktaren går lettare og at den skal stå på en veldig lett gummibåt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Selva er vel Yamaha. Har lest at Selva 4-takt er Yamahamotorer, men italienske propeller. Selva 2-takt er produsert av Selva i Italia. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 (redigert) Det er Selva 9.9 Dolphin som er Yamaha motoren. Selva hat også en 9.9 Pike som er 2 sylindret samt denne underlige 1 syllindrede Pirhana saken. http://www.outboards-direct.co.uk/awp-pro/viewdetails.asp?vid=7&rip=6 Redigert 24.Juni.2010 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bavariaeier Svart 24.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Det er denne piranha motoren. (som tydeligvid veier 30,5 og ikke 29 som det står i annonsen) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.