Wankel Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 (redigert) Noen forslag ! Rotasjonstøpt: ISY 370: http://www.partnerpl...AKId=84&AKId=84 , Pioner: 325 Sport: http://www.kellox.no...ex.php?id=13132 , Tåler mye motor; Glassfiber: OtaSport 310: http://www.otaplast.no/310.html Redigert 26.Juni.2010 av Wankel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 (redigert) Hvilket prisleie? GH 11 takler bølger bedre enn With hvis du ser på eldre båter. Ellers har det skjedd en god utvikling på rotasjonsstøpte båter (steady / river etc). Mener å huske at en av de produsentene gjorde endringer på båtene sine i fjor eller forfjor som påvirket sjøegenskapene en god del. Pioner Maxi skjærer sjøen brukbart og kan også ros (det er artig av og til, hvis du setter kan verdsette et stille vann en morgen eller kveld), men krever litt justering av tiltingen på motoren. Den overplaner på høyere hastigheter (15 hk) og motoren må tiltes helt ut. Selv likte jeg veldig godt Skibsplast 14 fot. Varianten uten innerskall var ganske lett og myk i sjøen samtidig som den gikk fort med 10 hk. Har vært i mange små båter, men mener den var best. De er vel så gamle nå at litt stell må til. Plastbåter: Det er veldig kjekt å kunne gjøre strandhugg og slippe å være redd for gelcoat som sprekker i møte med fjæresteinene. Litt vask er alt som skal til, men det jo ikke like flott og prangende som en blank gelcoat. Til gjengjeld for de nok ligge mer i fred for tyver og dem er det mange av etter hvert. Håper noen snart vil holde seg til trådstarters spørsmål og heller diskutere alder osv. i en annen tråd. Lykke til med valget og fortell oss hva du kjøpte! Redigert 27.Juni.2010 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sofia 1030 Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Steady 320 med styrekonsoll og 9,9 yamaha (15). Fin ungdomsbåt- styrekonsoll gjør båten sikrere og mere morsom. Oppgradert til 15 går den veldig bea Sitér dette innlegget Link to post
Wankel Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 (redigert) Synes baugen på Steady 320 er for butt i sjøen. Derfor kjøpte vi en River 350 med 6 hk til ungene. Den har en bra baug og en fin bunn, og planer greit, samt at den tåler det meste. Hadde selv en pioner 10, som jeg både seilte og brukte med motor, men det var nok mest en seilbåt. Byttet den med en Norva 10, som likner mye på OtaSport 310. Kjempebåt for ungdom som ikke får gummibåt av pappaen sin !!! Sitte på pølsa med 5 gutter i hver sin båt som grisekjører er galematias ! Redigert 27.Juni.2010 av Wankel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 27.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 maks 35000 tenkte jo på rotasjonsstøpte båter, hviken var det som gjorde endringer? Det blir nok River 350xr eller AL 320! :D Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Forbedringer / produktutvikling var det rette ordet fremfor endringer. Dette finner du ut av ved å ringe produsenten. Tenkte bare det kunne være greit å vite hvis du skal handle brukt. Det gjaldt vel bl.a. Pioner 17 nå dette ble overtatt av Citax, men den er kanskje for stor/dyr. En av produsentene endret vel baugen også en del overgangen fra modell 345 til 350. Det er vel også andre her inne som kan modell-endringene utenat. Ibiza jr er vel en sjelden båt, kanskje pga pris? Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Jo... etter MYE FRAM og tilbake har jeg bestemt meg: RIVER 350xr, ISY 370 eller AL 320! :D :D :D blir nok kjøp av båt neste sommer ! :) Må jo ta bætprøven først.. Skal ha en BILLIG båthenger forslag ? hvor mye koster det å eie en båthenger i året, registrering og sånt? Maks 7500 for hengeren. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 jeg spurte om båt, ikke regler. Er klar over regelen men der jeg skal kjøre er det ikke no politi. Si ikke det, politiet er på de steder du ikke forventer. Lensmann, oppsyns-mann og publikum anmelder også! Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Det er maks. farten som regnes Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Jojo, men din båt går nok fortere enn 10 knop anntar jeg? Etter mine erfaringer på sjøen er det ikke så mange som følger denne regelen! Skal jo kjøre på Hurum, har aldri sett noe politi der, kusina mi og jeg har jo kjørt i 25 knop der i 3 år uten noen problemer! Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 (redigert) er fylt 14 år og er så heldig att eg får ta båtlappen i komfirmasjonstiden (hvis eg kommer inn på den gruppen ) men gh 10 er og veldig stødig og fin men den er kansje litt liten ? Redigert 30.Juni.2010 av suzumer 290 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Ja min båt gir ca 22 knop på maks, med en ødelagt propell. Jeg tok båtførerprøven for 5 uker siden. Jeg vil andbefale alle å ta prøven. Jeg leste meg til den, altså ikke tok noe kurs. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Jeg synes min terhi er litt for liten, men artig jolle. De 10 foterne blir fort for "trang", når du skal ha med tube, venner, og alt mulig pikkpakk.... Jeg snakker av egne erfaringer Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 kjønner eg godt ( er helt enig) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Men så var jeg så heldig at jeg fikk et supert røverkjøp. Den klarer akkurat meg(57 kg) på tube bak. Det går ikke med så mye bensin heller når du bare ligger akkurat i plan og bare cruiser rundt alene eller med venner. Selco 15 foterne er suverene båter de også. Men du må ha mange hester for å få fart og morro. hva skal du bruke båten til?(fisking, seiling, fart og morro, tube eller overnatting?) Er du nevenyttig(vil gjøre en innsats for å få noe i orden)? Har du en stor lommebok til drivstoff? Vil du kjøre fort eller er det greit med sakte gange? Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.