Solesvik Startet 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2010 Jeg skal koble en subwoofer til stereoen i båten. Har fått strøm på den. Men det skal visst være en kabel mellom "remote input" på suben og "remote output" på radioen. Men hvilken ledning på radioen er "remote output? Raioen heter "Sony CDX-HR70MW" og suben heter "Boss BASS 600". Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Kabelen er som regel merket REM, noen ganger er kabelen blå. Er du usikker kan du måle med et multimeter. Sett den ene proben på jord (radioen kabinett) og mål på de ledningene du har til overs ut fra radioen med den andre proben (prober = kablene ut fra multimeteret). Du skal få utslag på ca 12v når radioen er på. Når du slår den av forsvinner spenninga fra ledningen Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Christensen Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 På denne spilleren er Amp remote utgangen blå med hvit stripe, den slår på subben når hovedenheten er på! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Bjørnøy Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Remote out er som blå med hvit stripe. ftp://ftp.vaio-link.com/pub/manuals/consumer/CDX-HR70MW-MS_IG.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Solesvik Svart 25.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Nå har jeg koblet den blå ledningen med hvit stripe. Det stemmer at den gir 12 volt. Men subben starter fremdeles ikkke. Hva kan jeg ellers ha gjort feil? Hvordan skal lyden kobles? Jeg får ikke opp sub som valg i oppsettet på stereoen, enda det står i bruksanvisningen. Sitér dette innlegget Link to post
Gudmanda Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 (redigert) Du har vel soklart også kobla til ei lydkilde? Phono ut frå radioen eller high input frå høgtalar utgongane ? vil tru der er et lys som indikerer at forsterkaren på subben er PÅ ? Redigert 25.Juni.2010 av Gudmanda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Solesvik Svart 25.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Jeg har koblet til phono ut på stereoen ja. Subben har et rødt lys som skal bli grønt når den slås på. Men det har ennå ikke skjedd. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Du HAR kobla til spenning til denne subben vel ? Tykke kabler rett til batteriet ? Både pluss og minus ? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Tine IV Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Sony spilleren må stilles til subb ,dette må gjøres før du slår den på .Da du skal velgec ut på spiller ,kan du velge mellom forsterker -subb.Sett den på subb ut ,alt dette står klart i boka om du har den.Litt små spesielle å stille inn dissa Sonyspillerne..... Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Solesvik Svart 26.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Kan problemet være at jeg har prøvd å velge sub i oppsettet mens spilleren har stått på, og derfor ikke fått sub som valg? Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Jupp,den må stå på subb i oppsettet ;o)) Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Brutus Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Har du et koblingsskjema? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.