Jump to content

Svanøy i Sogn, info?

Bergen

Recommended Posts

Skal ta båtferie i Sogn kommende uke og har blitt anbefalt å gå innom Svanøy. Jeg finner ingen informasjon om gjestehavn her men har funnet endel bilder som viser at det er gjestebrygger ved butikken. Hvor på øyen finner jeg denne? eventuelt tips til fine steder i uthavn?

Er det også noen som vet om det går an å besøke hjorteopdrettet på øyen?

Gjestehamn både nord og sør på øya, den nord er ved butikken, den sør er ikkje langt i fra Hjortesenteret. Link til kart.

Hjortesenteret har omvisning tirsdager og fredager. Link til informasjon.

Velkommen til ein flott skjærgård! Anbefaler også ein stopp i Florø, der Tempesten ligg i gjestehamna midt i byen :)

PS: Svanøy ligg ikkje i Sogn, men i Sunnfjord ;)

Redigert av Tempest (see edit history)

Takker for flott link Tempest. Kanskje du også har et godt tips angående hvor vi kan legge båten når vi går på Den norske hesten, forstår at det skal være en brygge på Aldevågen men at denne er privat.

PS Tenkte på Sogn og Fjordande når jeg skrev Sogn :wflag: . Dette da det sikkert finnes flere Svanøy langs kysten.

Angående Florø trives jeg selv veldig godt her men det er ikke sikkert vi går så langt nord ettersom det er enighet om "feriemodus på daglige distanser". Har kun Alden og Svanøy på listen over sikre destinasjoner så kanskje det blir Florø også, avhenger nok litt av været også :flag_bp:

Redigert av Bergen (see edit history)

Svanøy er en meget bra gjestehamn synes eg. Lang kveldssol, lite trekk og koselig plass. Fine sanitæranlegg og koselig PUB med sykkelutleie. Tror det er den billigste gjestehavnen eg har besøkt. Betaler 50kr inkl. fri tilgang til sanitæranlegg og strøm(?).

Ang. tur til Alden, låg vi på Værlandet. Dei har båt som skysser deg over sundet til Alden...

Var selv på Alden i går. Flott naturopplevelse. Greit nok å kigge ved flytebryggen noen timer men skulle jeg lagt natten over ville jeg ha forespurt muligheter for å ligge ved den faste kaien eller sikret med et anker ettersom flytebryggen er ganske skarl og liten.

Dagen i dag har vi tilbragt på Svanøy hvor vi ved hjelp av lånesykler har kommet oss øyen rundt og fått med både hjort og hesteopplevelser. En flott øy selv om sommerheten ikke er noe problem ennå :flag:

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...