Bergen Startet 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2010 Skal ta båtferie i Sogn kommende uke og har blitt anbefalt å gå innom Svanøy. Jeg finner ingen informasjon om gjestehavn her men har funnet endel bilder som viser at det er gjestebrygger ved butikken. Hvor på øyen finner jeg denne? eventuelt tips til fine steder i uthavn? Er det også noen som vet om det går an å besøke hjorteopdrettet på øyen? Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 (redigert) Gjestehamn både nord og sør på øya, den nord er ved butikken, den sør er ikkje langt i fra Hjortesenteret. Link til kart. Hjortesenteret har omvisning tirsdager og fredager. Link til informasjon. Velkommen til ein flott skjærgård! Anbefaler også ein stopp i Florø, der Tempesten ligg i gjestehamna midt i byen :) PS: Svanøy ligg ikkje i Sogn, men i Sunnfjord ;) Redigert 25.Juni.2010 av Tempest (see edit history) Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Sun Flyer Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Var innom svanøy i ifjor. Fin flytebrygge, ingen problem å få plass. Mye mygg... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bergen Svart 25.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 (redigert) Takker for flott link Tempest. Kanskje du også har et godt tips angående hvor vi kan legge båten når vi går på Den norske hesten, forstår at det skal være en brygge på Aldevågen men at denne er privat. PS Tenkte på Sogn og Fjordande når jeg skrev Sogn . Dette da det sikkert finnes flere Svanøy langs kysten. Angående Florø trives jeg selv veldig godt her men det er ikke sikkert vi går så langt nord ettersom det er enighet om "feriemodus på daglige distanser". Har kun Alden og Svanøy på listen over sikre destinasjoner så kanskje det blir Florø også, avhenger nok litt av været også Redigert 25.Juni.2010 av Bergen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjappfot Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 (redigert) Vi lå inne i lagunen på Alden for et par år siden. Vi hadde en overnatting ved den private bryggen (traff på ham som bodde der og det var helt OK). Flott plass, men ser det skrytes veldig av øyene utenfor, så vil ta turen der ut neste gang. Redigert 25.Juni.2010 av Stillheden (see edit history) Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
eysteind Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Svanøy er en meget bra gjestehamn synes eg. Lang kveldssol, lite trekk og koselig plass. Fine sanitæranlegg og koselig PUB med sykkelutleie. Tror det er den billigste gjestehavnen eg har besøkt. Betaler 50kr inkl. fri tilgang til sanitæranlegg og strøm(?). Ang. tur til Alden, låg vi på Værlandet. Dei har båt som skysser deg over sundet til Alden... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 (redigert) Sunnfjord er et flott distrikt. Et lite tips kan være å ta en liten tur inn til Stavang også, ikke langt unna Svanøy når du først er på de kanter. Redigert 25.Juni.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 (redigert) . Redigert 25.Juni.2010 av Cranchi30 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Har ikkje andre tips til Alden enn det som er kommet frem har, legge seg i Værlandet så skysser de deg over derifra. Er nesten 20 år sidan sist eg budde i området her sjølv, så eg er liksom i ferd med å gjere meg kjennt på nytt :) Flott om du følger opp etterkvart som du reiser og melder tilbake om du finn nokon "perler" Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Tempest Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Kom nett att frå ein tur nedom Gjestebrygga i Florø. Der kom det sigande inn to båter som hadde vert på Alden. Dei hadde lagt ved brygga inn vågen der, og det var vist heilt fint. To seglarar frå Bergen. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Bergen Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Var selv på Alden i går. Flott naturopplevelse. Greit nok å kigge ved flytebryggen noen timer men skulle jeg lagt natten over ville jeg ha forespurt muligheter for å ligge ved den faste kaien eller sikret med et anker ettersom flytebryggen er ganske skarl og liten. Dagen i dag har vi tilbragt på Svanøy hvor vi ved hjelp av lånesykler har kommet oss øyen rundt og fått med både hjort og hesteopplevelser. En flott øy selv om sommerheten ikke er noe problem ennå Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 8.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2011 Hvor på øyen finner jeg denne? eventuelt tips til fine steder i uthavn? Anbefaler www.uthavner.no Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 9.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 Er du fremdeles i området Bergen? Eg ligg på Pernillestø i regnet. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 9.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 Nope. Var i fjor vi var der! Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 kremt, ingen kommentar. E so steikje små dissa mob. skjermene no at eg ikkje klarer å lese årstall:-( Forresten bedre vær i dag, ligg på værlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.