Ulven71 Startet 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2010 Har opplevd et par ganger at det har pepet en alarm i kjøleskapet, og at kjøleskapmotoren har stoppet. Motoren starter igjen når jeg slår over til et annet batteri, men det virker som jeg må ta av og på ledningen til kjøleskapet for å stenge alarmen. Samtidig virker det som forbruksbatteriene tappes meget fort når jeg ligger uten landstrøm, har 2*115Ah til forbuk såp det burde vaære mer enn tilstrekkelig. Det er ingen andre forbukere enn kjøleskapet som står på, kan jo være en teoretisk mulighet for at det kan være en krypestrøm et annet sted, men ikke som jeg har sett. Har noen vært borti at et kjøleskap kan bruke voldomt med strøm hvis det er en feil på det, eller ledningene til det? Skal montere voltmetere på hvert batteri i helga for å se, men det beste hadde vel kanskje vært å måle amperen inn til kjøleeskapet eller? Kom med forslag? Båten er en Maxum 3000 2000 modell, og jeg tror det er det orginale kjøleskapet som sitter i Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Om vi gjetter at kjøleskapet ditt trekker 5A så har du en TEORETISK driftstid på 2x115Ah/5A=46timer. I praksis har du nok langt mindre og uansett bør ikke batteriene tappes mer enn 50%. Nå går jo ikke kjøleskapet kontinuerlig og hvor mye det går avhenger mye av bruken så det må jo også tas med i strømregnestykket. Det kan godt være at du har litt i tynneste laget ledninger, det gjør at spenningsfallet i ledningene blir litt større enn nødvendig og kjøleskapet stopper før det trenger... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
SeaRaymond Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Har ett 40 liters nordcoldskap fra 2006, dette trekker 2- 2,5 Ampere når det er i drift, termostaten er stillt på tallet 3... tenker kjøleskapet går 1/3 del av tiden, så snittstrømtrekk skulle da bli rundt 1,5 Ampere, ikke avskrekkende det. Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Har også kjøleskap som er orginalt ien bayliner fra 96 jeg har lært meg at når vi går til ro om kvelden skrur jeg kjøleskapet av så lenge ingen åpner det er det godt å kaldt om morgenen å jeg skrur det på igjen funker bra dette. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.