SRA Startet 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2010 heisann finnes det noe register for MMSI & kallesignal på web? Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 http://www.itu.int/online/mms/mars/ship_search.sh Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
SveinHa Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 F.eks. ITU Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Poseidon Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Ja, men denne ITU-søkemotoren er så sørgelig dårlig oppdatert Såvidt jeg har forstått tidligere er det norske myndigheter som tar noen "skippertak" av og til for å komme ajour, men nå ligger de tydeligvis på etterskudd. Det er f.eks straks tre år siden jeg overtok min nåværende POSEIDON II, og det er fem år siden den kom til Norge og fikk navnet MINNA - den finnes ikke i registeret med noen av disse navnene . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Hjeltefjord Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Merkelig. Registrerte ny konsesjon i slutten av mai. Denne ser jeg ligger inne. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Merkelig. Registrerte ny konsesjon i slutten av mai. Denne ser jeg ligger inne. Ja, jeg ser også andre senere registreringer som er kommet med. Da er det kanskje POSEIDON II som har havnet mellom to stoler? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
2nd Trikker'n Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Jeg har vært saksbehandler i noen år. Det er en drittjobb - og noen oppgaver er av en slik natur at - av og til så kommer enkelte ting mellom to andre "ting". Der kan de ligge en stund, men er du noenlunde systematisk så dukker gamle synder opp i igjen. Jeg fant en gang 4 mill. i en skuff. Ikke i kroner og øre, men som en rapportering som ikke ble rapportert da den skulle. Sier ikke at SD er som meg, men en telefon dit - kanskje det? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Litt artig med et slikt register som ITU. Når jeg går inn der og kun oppgir min båts navn, Trudelutt får jeg kun opp treff på min båt. Er det faktisk ingen andre båter med VHF i "hele verden" som heter Trudelutt? Da har jeg vært heldig og kona som heter Trude og har båten oppkalt etter seg kan være stolt. Men appropos det navnet, Trude tok etternavnet mitt, Helgesen da vi giftet oss, men tror neppe hun hadde gjort det om jeg hadde hatt etternavnet Lutt! Hadde blitt mye moro med det. Men nå er jeg langt ut på feil jorde. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonita I Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Litt artig med et slikt register som ITU. Når jeg går inn der og kun oppgir min båts navn, Trudelutt får jeg kun opp treff på min båt. Er det faktisk ingen andre båter med VHF i "hele verden" som heter Trudelutt? Da har jeg vært heldig ................ Lars H. Jamen heldig du Lars H: Når jeg søker BONITA kommer der opp 94 treff - og over 30 i Norge... Beholdt navnet når jeg kjøpte båten - kanskje på tide å endre dette elelr ... ??? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Poseidon Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 ......kanskje på tide å endre dette eller ... ??? Kanskje det, men ikke kall den for SVANEN eller BØLGEN Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
arkmarin Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Jeg er alene om å seile Ark Mari! Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
2nd Trikker'n Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Jeg kalte ene seilbåten opp etter en hest. Garantert ingen andre som ville finne på å kalle en båt etter 4- bente skapninger som ikke omtales blant seriøse folk-i-båt om bord. Banner'n kalte jeg etter en italiensk pastarett. Sorry - innmari OT2 Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 (redigert) Min konsensjon ble registrert for under ett år siden å den er registrert. Forøvrig 3 stk med navnet Elisabeth 3, 2 i norge. Forøvrig er jeg litt skuffet, for båten heter egentlig Elisabeth III, noe som den også ble oppgitt å hete i dokumentasjonen, men så har de valgt å bytte utt III, med 3. Søker en Elisabeth III, finner en 5 treff, mot 3 på Elisabeth 3, og de er alle 8 forskjellige båter, så der ER forskjell på 3 og III Redigert 25.Juni.2010 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Måtte jo selvsagt sjekke min registrering og her var alt som det skulle være. Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 10.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2018 Gammel tråd men, denne nettsiden fungerer ikke lenger, er det opprettet en ny side med register for mmsi nr. og kallesignal? Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
MajorAndy Svart 10.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2018 https://www.itu.int/mmsapp/ShipStation/list Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 11.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2018 (redigert) søkte opp min båt der, og trodde jeg ville finne informasjon om at båten har AIS, og også at jeg har en PLB, men det står det ikke noe om. Så det virker som om ikke all info deles med dette registeret? Redigert 11.Februar.2018 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Gunga Din Svart 11.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2018 Svenske båter er heller ikke med.........vet ikke hvorfor PTS ikke sender over registret Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
vindmann Svart 11.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2018 Den diskusjonen om oppdatering av svenske båter har jeg sett før. Svaret den gangen var at i Sverige oppdateres MARS-databasen kun med yrkesfartøy. Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 11.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2018 Takk for det, MajorAndy Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Gunga Din Svart 11.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2018 vindmann skrev 16 minutter siden: Den diskusjonen om oppdatering av svenske båter har jeg sett før. Svaret den gangen var at i Sverige oppdateres MARS-databasen kun med yrkesfartøy. ser ut som svenske fritidsbåter som er registrerade i Transportstyrelsens fartygsregister er med. (Båt og skeppsregistret) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Ida Marie III Svart 11.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2018 Finner heller ikke min båt i registeret, men jeg har bare AIS mottaker ... kan det være årsaken ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 11.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2018 On 25.6.2010 at 7:33 PM, Lars H. said: Litt artig med et slikt register som ITU. Når jeg går inn der og kun oppgir min båts navn, Trudelutt får jeg kun opp treff på min båt. Er det faktisk ingen andre båter med VHF i "hele verden" som heter Trudelutt? Da har jeg vært heldig og kona som heter Trude og har båten oppkalt etter seg kan være stolt. Men appropos det navnet, Trude tok etternavnet mitt, Helgesen da vi giftet oss, men tror neppe hun hadde gjort det om jeg hadde hatt etternavnet Lutt! Hadde blitt mye moro med det. Men nå er jeg langt ut på feil jorde. Lars H. https://www.facebook.com/trudej Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 11.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2018 (redigert) Ida Marie III skrev for 4 timer siden: Finner heller ikke min båt i registeret, men jeg har bare AIS mottaker ... kan det være årsaken ? Har også kun mottaker, men er oppført i registeret. Edit; ida marie iii er jo der. https://www.itu.int/mmsapp/shipstation/one/376504?context=bzs2RCadTUz44b98w9OBVzbRjCCRHqtQkfL1%2FUlvIZeITok8J5m3I497%2BMckDoVLl%2FfcbHXgUOV6Didsoa93irjyCuyKDI%2Bc%2BCU7sDzWXP4H9Sf9lEjaJN4st28bRWXRX%2FvKvGwLW232EctcYa%2Bk%2FBdA8WE78z00PlLrEz2l6mjXb1v%2B7TQxgi5UdnUmRPaL Redigert 11.Februar.2018 av Furu (see edit history) Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Pequod Svart 11.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2018 Ser at Bergtatt også troner alene i registeret - jeg må få se og laget meg navneskilt til båten! Gikk veldig fort for meg også å bli registrert der, står 03.04.17 som registeringsdato, og jeg fikk frekvenstillatelsen den 25.03 og VHF-sertikatet er utstedt den 28.3, så det gikk rimelig raskt! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.