Jump to content

Register for MMSI & kallesignal

SRA

Recommended Posts

F.eks. ITU

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Ja, men denne ITU-søkemotoren er så sørgelig dårlig oppdatert :headbang::headbang:

Såvidt jeg har forstått tidligere er det norske myndigheter som tar noen "skippertak" av og til for å komme ajour, men nå ligger de tydeligvis på etterskudd. Det er f.eks straks tre år siden jeg overtok min nåværende POSEIDON II, og det er fem år siden den kom til Norge og fikk navnet MINNA - den finnes ikke i registeret med noen av disse navnene . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Jeg har vært saksbehandler i noen år. Det er en drittjobb - og noen oppgaver er av en slik natur at - av og til så kommer enkelte ting mellom to andre "ting". Der kan de ligge en stund, men er du noenlunde systematisk så dukker gamle synder opp i igjen.

Jeg fant en gang 4 mill. i en skuff. Ikke i kroner og øre, men som en rapportering som ikke ble rapportert da den skulle.

Sier ikke at SD er som meg, men en telefon dit - kanskje det?

Litt artig med et slikt register som ITU. Når jeg går inn der og kun oppgir min båts navn, Trudelutt får jeg kun opp treff på min båt. Er det faktisk ingen andre båter med VHF i "hele verden" som heter Trudelutt? Da har jeg vært heldig og kona som heter Trude og har båten oppkalt etter seg kan være stolt. Men appropos det navnet, Trude tok etternavnet mitt, Helgesen da vi giftet oss, men tror neppe hun hadde gjort det om jeg hadde hatt etternavnet Lutt! Hadde blitt mye moro med det. Men nå er jeg langt ut på feil jorde.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Litt artig med et slikt register som ITU. Når jeg går inn der og kun oppgir min båts navn, Trudelutt får jeg kun opp treff på min båt. Er det faktisk ingen andre båter med VHF i "hele verden" som heter Trudelutt? Da har jeg vært heldig ................

Lars H.

Jamen heldig du Lars H: Når jeg søker BONITA kommer der opp 94 treff - og over 30 i Norge...

Beholdt navnet når jeg kjøpte båten - kanskje på tide å endre dette elelr ... ???

BONITA I

Min konsensjon ble registrert for under ett år siden å den er registrert. Forøvrig 3 stk med navnet Elisabeth 3, 2 i norge.

Forøvrig er jeg litt skuffet, for båten heter egentlig Elisabeth III, noe som den også ble oppgitt å hete i dokumentasjonen, men så har de valgt å bytte utt III, med 3.

Søker en Elisabeth III, finner en 5 treff, mot 3 på Elisabeth 3, og de er alle 8 forskjellige båter, så der ER forskjell på 3 og III :boxing:

Redigert av SeaRaymond (see edit history)
  • 7 år senere...
On 25.6.2010 at 7:33 PM, Lars H. said:

Litt artig med et slikt register som ITU. Når jeg går inn der og kun oppgir min båts navn, Trudelutt får jeg kun opp treff på min båt. Er det faktisk ingen andre båter med VHF i "hele verden" som heter Trudelutt? Da har jeg vært heldig og kona som heter Trude og har båten oppkalt etter seg kan være stolt. Men appropos det navnet, Trude tok etternavnet mitt, Helgesen da vi giftet oss, men tror neppe hun hadde gjort det om jeg hadde hatt etternavnet Lutt! Hadde blitt mye moro med det. Men nå er jeg langt ut på feil jorde.

Lars H.

https://www.facebook.com/trudej

Ida Marie III skrev for 4 timer siden:

Finner heller ikke min båt i registeret, men jeg har bare AIS mottaker ... kan det være årsaken ?

Har også kun mottaker, men er oppført i registeret.

Edit; ida marie iii er jo der.

https://www.itu.int/mmsapp/shipstation/one/376504?context=bzs2RCadTUz44b98w9OBVzbRjCCRHqtQkfL1%2FUlvIZeITok8J5m3I497%2BMckDoVLl%2FfcbHXgUOV6Didsoa93irjyCuyKDI%2Bc%2BCU7sDzWXP4H9Sf9lEjaJN4st28bRWXRX%2FvKvGwLW232EctcYa%2Bk%2FBdA8WE78z00PlLrEz2l6mjXb1v%2B7TQxgi5UdnUmRPaL

Redigert av Furu (see edit history)

Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002

Skipsvrak i norge på google.     Furuholmen28.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...