osa Startet 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2010 Sitteplater av teak på seilbåt er ganske så nedslitt og har delvis løsnet flere plasser. Tenker at det må være mulig å få løs disse lamellene, rense dem, slipe og lime dem på igjen. De er limt rett på plast-sitteplassene med ett eller annet Sika-lignende stoff. Hvordan får jeg dem løs? Varme opp? Løsemiddel? Rå makt? Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Det ene forslaget er en stor sparkelspade som presses under og få skåret opp limet i tur og orden. Det andre forslaget er å bruke "ruteskjæretråd" av den typen man skjærer ut bilruter med. Dette er en tynn wire lik pianotråd som man kan vikle to skrutrekkere rundt i hver ende....legge tråden under platen som er limt og prøve å skjære gjennom limet med drabevegelser fra side til side. Gitarstreng er vel også en sterk tråd som også kan brukes. Lykke til. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Snekker'n Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 En gammel snekkersag kan også brukes, men kan forårsake riper. Kan eventuelt rundes av litt med fil. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
los Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Ta på deg hansker og bruk et baufilblad (bare bladet).Løft forsikig med et brekkjern el. og jobb/sag deg forsiktig rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 To nøkkelringer og sterk fisketråd. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bjørnøy Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Kjøp en sånn: http://www.fein.de/fein-multimaster/no/no/applications/boat_renovation.html Jeg kjøpte en når denne kom ut, og har aldri hatt ett så fleksibelt verktøy. Verd hver en krone. Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 25.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 -mange gode forslag her. Ingen vits i å prøve med varme(pistol) altså, eller.... Så langt heller jeg mot Fein-metoden.... eller muligens tynn gitarstreng, hvis det er mulig å komme til rundt alle platene... Flere ideer?? -er sikkert mange som har prøvd dette i praksis.. Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 25.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 bruke "ruteskjæretråd" av den typen man skjærer ut bilruter med. Dette er en tynn wire lik pianotråd som man kan vikle to skrutrekkere rundt i hver ende....legge tråden under platen som er limt og prøve å skjære gjennom limet med drabevegelser fra side til side. Hvor får man tak i en slik tråd? -brannvesenet? -verksted? -Viking? ???? Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Tja....jeg har jobbet i bilbransjen i mange år...så Wurth....er tema. Der har jeg bestilt før. Mulig også Mekonomen også har Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.