Snekker'n Startet 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2010 Jeg liker å ha rene ruter i båten. Synes at det lett blir et grått lag, selv om jeg forsøker å skylle saltet godt bort. Bruker en del Jif universal, men er fortsatt ikke tilfreds med glassrutene. Kalesjevinduene er også ganske gråflammete. Har dere tips til riktig vaskefremgangsmåte? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Zach Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 http://www.google.com/search?num=100&hl=no&domains=baatplassen.no&sitesearch=baatplassen.no&q=vask+kalesjevindu&sitesearch=baatplassen.no&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= Sitér dette innlegget Link to post
Lykken VI Svart 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2010 Jeg vasker med spylevæske og "polerer" med Rain-x. Det fungerer bra. Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Snekker'n Svart 26.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Jeg vasker med spylevæske og "polerer" med Rain-x. Dette hørtes besnærende enkelt ut. Gjør du dette også på plastvinduene i kalesjen? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
M/S Malene Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Vasker og boner både glass og plast. En hvilken som helst bonevoks gjør samme nytten som x-rain. Vannet preller av og skitt setter seg ikke Sitér dette innlegget Link to post
Smellingen Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Jeg har en svoger som nettopp gjorde sine plexiglassvinduer rene med vanlig Jif. Altså med skuremiddel.... Finnes det poleringsmiddel for matte plastvinduer? Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
M/S Malene Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Jeg har en svoger som nettopp gjorde sine plexiglassvinduer rene med vanlig Jif. Altså med skuremiddel.... Finnes det poleringsmiddel for matte plastvinduer? Har ikke prøvd selv, men bakpå Autosolboksen (Autosol polerkrem) står det at den duger til slikt. Kan jo være et forsøk verdt... Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 For "mykplast" vinduer i kalesje fungerer vaselinolje glimrede! Har ikke prøvd det på andre typer "glass". Sitér dette innlegget Link to post
Lykken VI Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Gjør du dette også på plastvinduene i kalesjen? Jeg har ikke kalesje, men vil tro det fungerer på mykplast å.... Har brukt det på hjelmvisir, men kalesjevindu er jo mykere. Vil tro noe har prøvd det / eller kommer til å prøve. Kunne vært greit med tilbakemelding om noen vil forsøke. Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Lykken VI Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Det lå noe å demret i bakhode , jeg mente ett lignende tema var oppe for litt siden. Og jo det stemte, se nedenfor for flere tips. Bedre seint ennn aldri https://baatplassen.no/i/index.php/topic/67389-rengjoering-av-film-paa-vinduer/ Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.