Bergen dørk Svart 25.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2010 Gjestebryggen i Kr.sand stenges og tømmes kl 10 på onsdag formiddag grunnet Tall ships races. Det blir visst laget et provisorium på andre siden av festningen, uten at jeg vet om det matcher på noe vis det behovet som finnes. Der er det jo private brygger, såvidt jeg kan se.... Det er forøvrig helt fullt her nå og kun en og annen plass ledig i løpet av dagene vi har lagt her. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
onkel_ove Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 For oss går turen videre til Mandal-Farsund-Egersund-Stavanger-Haugsund-Bergen fra onsdag i kommende uke (da starter Tall Ships Race her i byen og vi har fått melding om å forlate båthavnen tidlig om morgenen denne dagen) Skal gå motsatt vei på Fredag den 30/7 (Sandnes - Tananger -Sørlandet) Hvis du passerer litt før, kan du ikke holde oss oppdatert med værforholdene. Planen min er å gå til Tananger på fredag, og så starte lørdag kl 04-05. Men hvis det er stuegulv utpå fredag kveld, legger jeg båten i 30 knop og går direkte til Lyngdal....men er vel heller tvilsomt. Ser de har meldt 7-10 m/s på onsdag/torsdag, så detter det til 5-6. Hva er maks vind du går i over Jæren i Nidelven? Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Bergen dørk Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Ser de har meldt 7-10 m/s på onsdag/torsdag, så detter det til 5-6. Hva er maks vind du går i over Jæren i Nidelven? Går ikke i noe mer enn 5-6 m/s. Planlegger også å gå tidlig om morgenen. I den grad det er relevant med tanke på hvor vi er, skal jeg holde deg oppdatert. Usikker på om vi går fra Kr.sand tirsdag kveld eller onsdag morgen. Også mulig vi legger oss noen dager på bryggen hos noen venner i Farsund...time will show, men jeg skal gi deg info. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
KOB Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 (redigert) Gikk fra Kragerø til Tønsberg onsdag ettermiddag 21.07. Hadde tenkt å gå neste morgen, men det var varslet så mye vind at vi stakk avgårde mens det ennå så bra ut. Men Rakke fornekter seg ikke - en god del sjø og etter hvert økende vind fra sør. Men helt greit å gå rundt. Men jeg får stadig bekreftet - jeg liker ikke denne strekningen. Kom til Tønsberg og var heldig og fikk en av de siste plassene i gjestehavna. En tillegging som senket selvtilliten, men det får nå være. Alltid hyggelig bryggelangs i Tønsberg, Fant en koselig plass i sola og nøt en god middag, en øl og litt vin. Neste morgen videre til Son. Det blåste hatter og høy, Men sønnavind, så vi regnet med det ville gå bra. Gikk sydover og gjennom Vrengen og opp Bolærne for turens skyld. Ut Torgersøygapet, og skrådde så raskt over Oslofjorden. Med delvis akterlig sjø gikk det helt fint. Var heldig og fant en plass i gjestehavna i Son. Det blåste om mulig enda mer, og min tanke om å bakke inn ble raskt forlatt. Men selvtilliten var tilbake etter tillegging i mye vind. Gikk opp til Bestumkilen i går, og i morgen blir det båttur rundt øyene i Oslofjorden. Redigert 26.Juli.2010 av KOB (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Polarn Svart 26.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 (redigert) En tillegging som senket selvtilliten, men det får nå være. Uff, det var en som dreit seg skikkelig ut i Son på Fredag og la seg umiddelbart longside bak alle båtene etter avgang. Og ALLE glaner som det aldri har hendt en selv noen gangv Har lagt meg longside på noen tomme båser et par ganger jeg å med alle som glaner. Har litt trøbbel med å snu min i vind på trange steder så det er skikkelig kjipt. Ønsker meg bøgtrøster i slike situasjoner. Redigert 26.Juli.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 27.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 I dag går vi fra Oslo til Holmestrand etter noen dager hjemme med gressklipping, klesvask og alt som hører til å ha hus. Noen som har status på hvordan vinden og sjøen er der ute? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Tommy_H. Svart 27.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 (redigert) Trykte for fort..... Redigert 27.Juli.2010 av Tommy_H. (see edit history) Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Tommy_H. Svart 27.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 Er på West Navigator, et boreskip på Ormen Lange. Det er jo en båt det også! Men på fredag er det rett hjem og ut i båten. Sunnhordland og Ryfylke. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Wavesearcher Svart 27.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 Ligger å reparerer båt i søgne, men litt grilling blir det tid til Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 27.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 Er underveis,blir sœtre idag,passerte bps sjøleik for 20 min siden Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 27.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 Ser deg på webcam i morgen da Polarn webcam Holmestrand Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 27.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 (redigert) Vel, dette var for to dager siden. Nå ligger vi på Zakynthos. Redigert 27.Juli.2010 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Henry. Svart 27.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 Det kom en gammel båt her nettopp. Den hadde med turister som var på sightseeing i Gluppö. Vi følte oss beglod, nesten som dyr i en dyrehage hehe. Halgrim S. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 27.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 Ser deg på webcam i morgen da Polarn webcam Holmestrand Det gjør du da :) Endel liv her i sœtre gitt. Hører på småripsa synger nå,Hehe Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Jaja, ankommet Holmestrand. Mye liv og mye båter. Har ikke funnet meg gjesteplass, så jeg håper på tips fra noen her? Kan man lege seg på en privatplass et sted tro? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Du kan sikkert legge deg på plassen ved siden av meg, da han er på ferie ennå. Bare fortsett videre inn i havna, så ser du meg Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Er det inn ved Marinaen? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Ja, forbi marinaen, og forbi pub´n som er en lekter. Da kjører du også forbi gjesteplasser som ligger ved pub´n. Rett frem med andre ord Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 ok, da gjør jeg det :)Håper det ikke er så trangt om jeg må snu for min er elendig i manøvering i saktfart. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 God plass og snu på når du kommer helt inn. Flere plasser og snu på forresten, mellom brygger f.eks. Det går nok bra. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Da er vi på plass ved siden av Bastard. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Du har meg på babord side regner jeg med? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Jada, la meg her. Betaler man på Marinaen? Trenger tilgang til servicemarinaens dusjer og sånn. Tusen takk for tipeset, da blir vi her til i morgen Stilig båt du har Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Knut T. Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 (redigert) Det kom en gammel båt her nettopp. Den hadde med turister som var på sightseeing i Gluppö. Vi følte oss beglod, nesten som dyr i en dyrehage hehe. Halgrim S. Dette må jo være gamle "MS Torvastad", som gikk mellom Haugesund og Torvastad på Karmøy i en liten mannsalder. Den ble solgt till Sverige og går fortsatt som Sight-seeing båt der under navnet "Nolhåtten" Tok denne mange ganger i ungdomen, når jeg gikk på skole i Haugesund. mvh Knut T. Her er en side med div. opplysninger om båten. Nolhåtten Redigert 28.Juli.2010 av Knut T. (see edit history) Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
M/S Bastard Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Jada, la meg her. Betaler man på Marinaen? Trenger tilgang til servicemarinaens dusjer og sånn. Tusen takk for tipeset, da blir vi her til i morgen Stilig båt du har Jeg er faktisk ikke sikker på hvem som krever inn penger. Hvis du ser til venstre fra der du tok bilde, ser du ett gult bygg. Der skal det være dusj/vaskemaskin. På baksiden er havnekontoret, men vet ikke om de har ferie, alternativt lurer jeg på om det er Taxi sentralen som har nøkkel. De ligger ved siden av havnekontoret. Borte ved den flytende pub´n, skal det stå ett info skilt ang. betaling, dusj osv... Hvis havnekontoret er åpent, så hils fra Per Christian (pirmaster) på pir 12. Da kan du si at jeg hjalp deg med en plass. Her er forøvrlig link til Servicebygget/Holmestrand småbåthavn Servicebygg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.