Jump to content

Statusrapport fra der du er med båten nå inkl.bilder.

Polarn

Recommended Posts

Gjestebryggen i Kr.sand stenges og tømmes kl 10 på onsdag formiddag grunnet Tall ships races. Det blir visst laget et provisorium på andre siden av festningen, uten at jeg vet om det matcher på noe vis det behovet som finnes. Der er det jo private brygger, såvidt jeg kan se....

Det er forøvrig helt fullt her nå og kun en og annen plass ledig i løpet av dagene vi har lagt her.

mvh Bergen Dørk

For oss går turen videre til Mandal-Farsund-Egersund-Stavanger-Haugsund-Bergen fra onsdag i kommende uke (da starter Tall Ships Race her i byen og vi har fått melding om å forlate båthavnen tidlig om morgenen denne dagen)

Skal gå motsatt vei på Fredag den 30/7 (Sandnes - Tananger -Sørlandet) Hvis du passerer litt før, kan du ikke holde oss oppdatert med værforholdene. Planen min er å gå til Tananger på fredag, og så starte lørdag kl 04-05. Men hvis det er stuegulv utpå fredag kveld, legger jeg båten i 30 knop og går direkte til Lyngdal....men er vel heller tvilsomt.

Ser de har meldt 7-10 m/s på onsdag/torsdag, så detter det til 5-6. Hva er maks vind du går i over Jæren i Nidelven?

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Ser de har meldt 7-10 m/s på onsdag/torsdag, så detter det til 5-6. Hva er maks vind du går i over Jæren i Nidelven?

Går ikke i noe mer enn 5-6 m/s. Planlegger også å gå tidlig om morgenen. I den grad det er relevant med tanke på hvor vi er, skal jeg holde deg oppdatert. Usikker på om vi går fra Kr.sand tirsdag kveld eller onsdag morgen. Også mulig vi legger oss noen dager på bryggen hos noen venner i Farsund...time will show, men jeg skal gi deg info.

mvh Bergen Dørk

Gikk fra Kragerø til Tønsberg onsdag ettermiddag 21.07. Hadde tenkt å gå neste morgen, men det var varslet så mye vind at vi stakk avgårde mens det ennå så bra ut. Men Rakke fornekter seg ikke - en god del sjø og etter hvert økende vind fra sør. Men helt greit å gå rundt. Men jeg får stadig bekreftet - jeg liker ikke denne strekningen.

Kom til Tønsberg og var heldig og fikk en av de siste plassene i gjestehavna. En tillegging som senket selvtilliten, men det får nå være. Alltid hyggelig bryggelangs i Tønsberg, Fant en koselig plass i sola og nøt en god middag, en øl og litt vin.

Neste morgen videre til Son. Det blåste hatter og høy, Men sønnavind, så vi regnet med det ville gå bra. Gikk sydover og gjennom Vrengen og opp Bolærne for turens skyld. Ut Torgersøygapet, og skrådde så raskt over Oslofjorden. Med delvis akterlig sjø gikk det helt fint. Var heldig og fant en plass i gjestehavna i Son. Det blåste om mulig enda mer, og min tanke om å bakke inn ble raskt forlatt. Men selvtilliten var tilbake etter tillegging i mye vind.

Gikk opp til Bestumkilen i går, og i morgen blir det båttur rundt øyene i Oslofjorden.

Redigert av KOB (see edit history)

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

En tillegging som senket selvtilliten, men det får nå være.

Uff, det var en som dreit seg skikkelig ut i Son på Fredag og la seg umiddelbart longside bak alle båtene etter avgang. Og ALLE glaner som det aldri har hendt en selv noen gangv :lol: Har lagt meg longside på noen tomme båser et par ganger jeg å med alle som glaner. Har litt trøbbel med å snu min i vind på trange steder så det er skikkelig kjipt. Ønsker meg bøgtrøster i slike situasjoner.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Det kom en gammel båt her nettopp. Den hadde med turister som var på sightseeing i Gluppö. Vi følte oss beglod, nesten som dyr i en dyrehage hehe.

Halgrim S.

Dette må jo være gamle "MS Torvastad", som gikk mellom Haugesund og Torvastad på Karmøy i en liten mannsalder. Den ble solgt till Sverige og går fortsatt som Sight-seeing båt der under navnet "Nolhåtten"

Tok denne mange ganger i ungdomen, når jeg gikk på skole i Haugesund.

mvh

Knut T.

Her er en side med div. opplysninger om båten. Nolhåtten

Redigert av Knut T. (see edit history)

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Jada, la meg her. Betaler man på Marinaen? Trenger tilgang til servicemarinaens dusjer og sånn. Tusen takk for tipeset, da blir vi her til i morgen :cheers: Stilig båt du har :yesnod:

Jeg er faktisk ikke sikker på hvem som krever inn penger. :blush:

Hvis du ser til venstre fra der du tok bilde, ser du ett gult bygg.

Der skal det være dusj/vaskemaskin.

På baksiden er havnekontoret, men vet ikke om de har ferie, alternativt lurer jeg på om det er Taxi sentralen som har nøkkel.

De ligger ved siden av havnekontoret.

Borte ved den flytende pub´n, skal det stå ett info skilt ang. betaling, dusj osv...

Hvis havnekontoret er åpent, så hils fra Per Christian (pirmaster) på pir 12.

Da kan du si at jeg hjalp deg med en plass.

Her er forøvrlig link til Servicebygget/Holmestrand småbåthavn

Servicebygg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...