Polarn Startet 25.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2010 Tenkte det kunne være hyggelig å starte en tråd som inneholder en liten rapport fra der du er med bilder. Kan jo hende at du er et sted som er mye bråk og du ønsker et annet sted som det kanskje har kommet en rapport fra som er stille, eller omvendt. Er dette en tråd for BP folket? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ulv I Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Her er en status fra meg.. Akkurat nå ligger jeg her: Dvs: Aker brygge. Sola skinner, kalesjen er nå pakket ned og det blir en varm dag i dag kjennes det ut som.. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Polarn Svart 26.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Så digg ut Ulv I, er det ingen andre som er ute med båten som kan gi noen satus? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Snekker'n Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Ligger nå rett nord for Grötö, i nærheten av Lysekil. Herlig kveldssol, og vinden har løyet. Kjenner i ansiktet at solen har tatt bra i dag. Legger inn et bilde av båten ved siden av oss, en klassiker: Var tidligere i dag innom Fiskebäckskil. Der fant jeg dette skiltet: Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
JGH Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 (redigert) Stordfest, med besøk av de 3 store seilskutene Sørlandet, Christian Radich og Statsraad Lemkuhl. Mange båter og bra liv her. Eg hadde helst lyst å seil avgårde i dag, men ligger innerst på kaien, og folka i båten utforbi har daua fra den. Har seilt baneregatta med Bjoris idag, gikk ganske bra, sjøl om reslutatet ikkje var topp. Ellers må eg sei at det er rart at det går bra med folk i båt, knyter(ikkje fortøyer) båtene sine fast med hyssinger. Og gjengangeren er motorbåter som legger inntil, for så å leite fram fendere og tauverk. Seilbåtene har som regel ordna dette ett stykke før ankomst. Godt det er stille her. Redigert 26.Juni.2010 av JGH (see edit history) Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Pjolter Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Er dessverre laaaangt unna båten, men klager ikke. Spania har et praktfullt vær, og Trondheim har visst bare hatt møkkavær siden vi dro. Var innom marinaen i Cartagena og koste oss i dag da. Hørte også skremmende historier om folk som har seilt opp den Spanske kysten, Med tomme gjestehavner og strenge vakter, og priser som ligger over de mest attraktive havner i sørFrankrike.. Ikke bra. Uansett hvor deilig Spania er, kan det ikke sammenlignes med en god Norsk sommer i båt da Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
softneck Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Hei, ligger på østiden av lyngøya utenfor kr.sand. En nydelig morgensol her som vekket meg før 0600. Tatt nå 0630....blikk stille Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 27.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Ja det var tidlig softneck Har båtfolket begynt ferien ennå eller henger det litt igjen ennå? Merker det på trafikken på vei til jobb om da`n at det er noe mindre men regner med det tar helt av i juli. Håper folk kan slenge seg på denne tråden og gi en statusrapport fra der dere er akkurat nå God Sommer dere Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bartesam Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Lå ytterst på kaia i Son til i dag.....flott vær i går Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Dalton Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Har båtfolket begynt ferien ennå eller henger det litt igjen ennå? Båten ligger i båsen, og jeg sitter på jobb foran PC'en. Men ferien starter til uka, og da blir det båten for alle penga! Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Framtia Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Lå ytterst på kaia i Son til i dag.....flott vær i går Utrolig flott båt du har. Kan det stemme at du var på vei sørover forbi Askholmene nord for Oscarsborg på lørdag ettermiddag? Jeg hilste på en som lignet i hvertfall, og trodde kanskje det var deg. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
BjornLie Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 En bilde fra Østre holme mot Toner i Bambleskjærgården sist lørdag. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
eysteind Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Må innrømme at hjemmelengselen kommer når eg ser slike bilder. Etter 4 veker på verft i Dubai rakk eg akkuratt å få båten på land og skrapet bort blåskjellfarmen og bunnsmørt før eg reiste på jobb i Kina. Er en del bedre å ta seg en båttur hjemme enn å kjempe med kinesera/indere... Satser på fint båtver i August! Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 (redigert) Første overnatting - Fevik 26. - 27.06.2010. Flott tur Kragerø -Fevik t/r med gourmetmiddag hos en kamerat - vi kaller det Nedre Fevik mat- og vinhus Redigert 29.Juni.2010 av KOB (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Salt Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 (redigert) Litt kaldt vann i denne tråden: Sikkerhetstips for sommeren er en god tradisjon, og her er årets råd fra det norske sikkerhetsselskapet Norman. 1. Ikke si fra til alle at du er borte "Sosiale nettverkssamfunn som Twitter, Facebook og tilsvarende, brukes gjerne til å oppdatere dine venner om dine... gjøremål. Ikke legg ut informasjon om dine ferieplaner, og tenk deg om før du legger ut feriebilder mens er borte" advarer Norman. "Selv vanlige kriminelle er internettbrukere og kan bli oppmerksomme på at huset ditt står tomt. Det samme gjelder for automatiske epostsvar mens du er på ferie. Dersom du må bruke automatisk svar, bør du ikke avsløre unødvendige personlige detaljopplysninger." 2. Oppdater i sommeren også "Alle datakriminelle har ikke ferie samtidig med deg, Det kan være at du tar med deg datamaskinen din på ferie, og du bør da passe på at du er like årvåken som vanlig i forhold til å oppdatere programvaren din. Denne rutinen er ikke noe som bør gå i feriemodus" oppfordrer sikkerhetsekspertene. 3. Vær forsiktig med internettkaféer og trådløse nettverk "I løpet av ferien din kan du få behov for å foreta deg noe som krever internettilgang,som sjekke epost, oppdatere sosiale nettverk og betale regninger" begynner Norman. "Vær da oppmerksom på at tilgjengelige internettkaféer og øvrige tilganger til Internett ikke nødvendigvis har de samme krav til sikkerhet som du har selv. Visse typer utveksling av informasjon bør unngås med mindre du er helt sikker på at kommunikssjonen foregår på en sikker måte. Det er ikke tilrådelig å bruke internettkaféer for å utføre banktransaksjoner og annen aktivitet som krever høy grad av sikkerhet." 4. Sikkerhetskopiering av datene dine "Hvis du i ferien din har med deg datamaskinenen, mobiltelefonen eller noe annet som brukes til lagring av personlig informasjon, bør du være oppmerksom på at du ikke er i dine vanlige kjente, "sikre" omgivelser" minner Norman deg på. "Du vil ofte være mer utsatt for å glemme igjen dette utstyret, forlegge det eller rett og slett bli utsatt for tyveri." (artikkelen er hentet fra Råde kommunes Facebook-profil 21.6.2010) Redigert 29.Juni.2010 av 'Salt' - JanP (see edit history) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bartesam Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Stemmer det...gikk fra Bestumkilen i 1330 tiden mot Son Utrolig flott båt du har. Kan det stemme at du var på vei sørover forbi Askholmene nord for Oscarsborg på lørdag ettermiddag? Jeg hilste på en som lignet i hvertfall, og trodde kanskje det var deg. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Mulligan Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 verft i Dubai Ut av ren nysgjerrighet. Er det "Polarcus Asima" du holder på med? Eller er det den du står ved siden av? Et digert beist med moonpool. Sitér dette innlegget Link to post
Stbotnen Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Vi lå i Jektevik på Bømlo. Det er en lun vik like ved siden av Mosterhamn. Begrenset med kaiplass, og det var ikke tilrettelagt med strøm, men du så flott det var her. Ungene stortrivdes. I de gamle kalk/marmor bruddene hadde de laget til aktivitetsplass med lekeapparater, trampoline, gruveganger og badeplass med sandtrand og "løpestreng" en kunne slenge seg ut i vannet med. I tillegg har du amfiet og norges eldste kirke. Her kommer vi gjerne tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Lite folk påSandkroken slipp i dag, nesten folke tomt. Heldigvis har regnet gitt seg og det klarer opp. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Ligger nær Fister i Ryfylke. Ligger i sundet mellom Randøy og Kvaløy. Her er det ingen andre. Ikke så rart kanskje, det var så kaldt i natt at jeg nesten forventet is på dekk i morges (litt overdrevet). I dag ser det ut til å bli glimrende. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Murphy's law Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Venter på eit ny propeller.... I Vallø Marina, Tønsberg. Har ødelagt propeller men vil forsett reise snart... Eg vil heim! Dette var ikkje planlegt! Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
alidal Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Begrenset med kaiplass, og det var ikke tilrettelagt med strøm, Hvis du hadde lagt deg på den innerste kaien så er det strøm der, men det var kanskje opptatt? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Ut av ren nysgjerrighet. Er det "Polarcus Asima" du holder på med? Eller er det den du står ved siden av? Et digert beist med moonpool. Det stemmer! om ikke flott, så en spesiell båt... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Hvem av dem er spesiell? Asima eller den med moonpool. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Til innlegg nr 15: Helt enig, ville aldri i verden fortalt noen som helst at jeg pt ligger ved kommunal havn i Eknesvåg (bilde mangler, beklager) om ikke jeg var sikker på at to av våre tre poder fortsatt er i jobb og holder fortet på hjemmebane. Vi har jo etterhvert en ganske stor korrespondanse fra Båtplassianere (meg selv inkludert) som uten hemninger har fortalt at vi er på interessante båtturer langt hjemmefra (definisjonen av "langt" er individuell!) Har vi opplevd at Baatplassen har blitt misbrukt slik det beskrives? Er enig i bekymringen, men synes samtidig at det er veldig trist om vi skulle miste denne delen av gledene ved nettstedet vårt. Kanskje en løsning er å få Baatplassrabatt på hjemmealarm? Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.