toreg Startet 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2010 Har gnist på alle sylindrene, men når jeg gir på gass svikter den midtre sylinderen. Kompresjonstest viser det samme på alle sylindrene. Noen ganger etter start virker alle sylindrene og den går bra i noen sekunder(alt fra 1 til 60s) Hva bør jeg lete etter? Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Trenger bedre feilbeskrivelsen, derfor generelt: Ville startet å feilsøke det elektriske. Skift tennplugg. Bytt om tennpluggkabler. Separat coil? Bytt om den også. Ellers er diverse fuskinger beskrevet ganske godt her inne på forumet. Ville lest i de trådene. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
toreg Svart 26.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Har skiftet tennplugger Målt coilene og de er like Bytttet om på pluggledningen Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 tøm forgasserne , mulig der er vann i bunnen av den ene.. det kan lukke igjen bensin tilførslen.' men trenger noe mer info, lukter pluggen bensin? er den våt? Sitér dette innlegget Link to post
toreg Svart 27.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Har vært ute å testet. Motoren starter med en gang og alle sylindrene har gnist. Når jeg så drar på virker alle sylindrene og motoren virker som den skal. Etter 10 sekunder hører jeg at motoren begynner å gå på to sylindre. sjekker at det fortsatt er gnist på og pluggen er tørr. forsøker å pumpe på bensin men det hjelper ikke. Begynner å tro at det er forgasseren som ikke gir nok bensin! Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Bror min hadde et tilsvarende problem! han byttet til større bensinslange fra tank til motor.. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
toreg Svart 28.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Hei Plukket sund forgasseren og fant ikke noe galt der, men bensinslangen inn til forgasseren var lit løs. Så etter å ha stripset fast dette godt under monteringen ser det ut til at problemet er løst. Den fusket bare en gang under prøveturen Så nå blir det fisking, bare ikke akkurat nå for i dag er første dagen med sol i trøndelag og nå er det torden og regn. Takk for alle gode tips Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.