Festina_Lente Startet 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2010 Jeg må skifte stoppkabel på min gamle Volvo MD11C - og så finnes disse å få kjøpt i to lengder: 3,3 meter = for kort og 6,9 meter = altfor langt. Jeg skal derfor kutte den lange kabelen (type stoppreglage - Volvo), som består av stålkabel inni en strømpe. Strømpen er av stålwire som ligger i plast. En vanlig tang fungerte ikke, den klemmer strømpen sammen. Hva ville dere gjøre? Finnes der et spesialverktøy for å få en pen kuttflate? Bruker man simpelthen en baufil? Mvh, Even Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Sakseavbiter kutter pent. Sitér dette innlegget Link to post
Vannlinjen Svart 26.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2010 Kanskje en liten vinkelkutter? Sitér dette innlegget Link to post
Baffin Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Først taper du med eletriker tape på den enden av wiren som skal være fin. Så holder du på tapen med en liten tang og kutter med en vinkelsliper rett utenfor tapen. Da har du et fint kutt i wiren. Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Minidrill med kappeskive, Dremel e.l., fungerer fint. Og som sagt over; tape er lurt - hindrer at wiren fliser seg opp. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 27.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Øynene er det første man blir blind på! Litt sløvt av meg å ikke tenke på Dremel.... Takk for påminnelse og innspill. Mvh, Even Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.