Jump to content

For rask mauvrering med drev.


Tobben10

Recommended Posts

Har en båt med en Volvo Penta D4 260 HK

med DPH drev/ duopropp.

Synes at ved innkoblingen av drevet

går båten alt for fort med lavt turtall,spesielt akterover.Høres som et "dunk"

i båten når dreve kopler inn.

Hvet at en kan kalibrere dette på båter med aksling,

men har fått oplyst at det ikke har noe virkning på båter med drev.

Er det noe man kan gjøre for å få en mykere manuvrering.

Link to post

D4 har tomgang på 700 O/min, mens D6 har 600 O/min. Sikkert nok for og sikre en myk gange på 4 cyl i forhold til 6 cyl.

D4 smeller mer ved giring og går i mange tilfeller fortere på tomgang pga. høyere tomgangsturtall.

 

Har kjørt W28 Ghibli med D4 260 og D6 310 og kan bekrefte at D4 går betydelig fortere på tomgang i forhold til D6 på samme båt..

Mvh. SAP

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...