Jump to content

Alarm på Mercruiser 350 MAG

Killingenbåt

Recommended Posts

Har et spørsmål jeg ikke finner helt ut av .

Får en konstant alarm når jeg øker turtallet , dvs den går bra på tomgang ( opp til ca 5 knop) men en gang jeg da drar på kommer det konstant alarm – som forsvinner når jeg drar den ned igjen i turtall.

Det vises ingen alarm på dashbordet og det får meg til å tro dette skyldes.

- Enten at motoren ikke får kjøling ? Renset saltvannsfilteret, var noe skjell og grums der . etter at jeg renset det er det noen bobler som jeg ser gjennom glasset ? har det noe å si ?

- Girolje mangel skulle vist heller ikke vise lampe , men gi varsel. Det er girolje på den så da må evt signal giveren lure meg ?

Har noen tanker om dette ?

Jeg fikk alarm på min 6,2 MPI, 2 pip hvert minutt, men konstant pip ved pådrag. Etter å ha byttet IAC Valve (nr 5 på listen under) var alt ok igjen. Søk på "motoralarm" for mer info. Her er den listen som er nevnt i forrige innlegg;

Solid Buzzer (critical)

1 OIL PRESSURE

2 WATER TEMP

3 GEAR LUBE

Double beep every 5. minute (secondary)

1. WATER PRESSURE SENSOR

2. COLLANT TEMP SENSOR

3. SPARK TIMING SENSOR

4. KNOCK SENSOR

5. IDLE AIR CONTROL VALVE

6. MANIFOLD ABSOLUTE AIR PRESSURE SENSOR

7. OIL PRESSURE SENSOR

8. THROTTLE POSITION SENSOR

9. MANIFOLD AIR TEMP SENSOR

10 ECM ENGINE NEUTRAL OR LOAD SENSOR SWITCH (CHANGES FUEL FLOW AT IDLE OR IN GEAR)

Redigert av Elektro (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...