Jump to content

propell slurer på 1978 evinrude 55hk

kjetil72

Recommended Posts

Meiner ein kjenning hadde samme problem, med samme motor. Da var det vulkingen mellom "hylsa" i propellen og selve propellen som var røket. Ny propell måtte til. Noen tips til å skjekke dette i denne tråden.(prinsippet samme)

https://baatplassen.no/i/index.php/topic/40036-vp-aq-175-og-hekkageregat-mistet-framdrift/

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Det er vulket i sammen til et stykke,og følger med ja. (gummien er limet som holder alt sammen)Husk litt god vannfast gris på akslingen, når du setter på ny propell.

At du ser gummirester gjør det sikkert hva ditt problem er.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

propellen som står på motoren er 12 1/4 x 15

da motor tidligere har stått på en 17/18 fots halvplaner (husker ikke hva båten het, men den hadde en hul trekantig kjøl og styrekonsoll midt i båten)

Motoren står nå på en 15 fots helplaner (selco selsport)

bør jeg da få en propell med mere stigning??

har fått lånt meg en propell 12,25 x 15 lik den jeg hadde, skal se i morgen om det er mulig å få lånt ett instrument for å måle turtallet.

noen som foresten vet om det finnes noe rimelig instrumentå få kjøpt?? (for å måle turtallet)

står på motoren at arbeidsområdet er 5000 til 6000 rpm og 55 hk ved 5500.

har ikke gjort noe å fått støynivået ned ett lite hakk :smiley:

båten legger seg i plan nesten med en gang... kan ikke være mange knop som skal til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...