kjetil72 Startet 27.Juni.2010 Del på Facebook Startet 27.Juni.2010 propellen "glipper" ved motstand. fungerer fint helt til jeg gir gass litt for brått, da ruser bare motoren seg. slakker av og den tar tak igjen. er giret røket eller kan det være noe i forbindelse med propellen som trøbbler??? Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 Meiner ein kjenning hadde samme problem, med samme motor. Da var det vulkingen mellom "hylsa" i propellen og selve propellen som var røket. Ny propell måtte til. Noen tips til å skjekke dette i denne tråden.(prinsippet samme) https://baatplassen.no/i/index.php/topic/40036-vp-aq-175-og-hekkageregat-mistet-framdrift/ Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Lars K Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 Er nok vulkingen mellom hylse og propell som har sluppet. Det skjedde med en 55hk jeg hadde også. Jeg boret og gjenget opp tre hull rundt på propellen og satte i tre skruer med spiss tupp,holdt i mange år... Sitér dette innlegget Link to post
kjetil72 Svart 27.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 takker for hurtig svar... la merke til at det var gummirester som "tøt" ut mellom propell og låsemutter. er det bare å bytte propell da? trenger egentlig ny propell uansett, er noe dårlig/skadet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 Da ville jeg nok byttet. Ikke noe særlig for motoren å jobbe med propell som ikke er iorden uansett Sitér dette innlegget Link to post
kjetil72 Svart 27.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 den "hylsa" følger den med propellen eller må den kjøpes separat??? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 Hylsa er vulket fast til propellen så den følger nok med,hehe. Men pass på å ta vare på de skivene som sitter foran og bak propellen. Og få de på samme veien på den nye propellen. Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 27.Juni.2010 Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 Det er vulket i sammen til et stykke,og følger med ja. (gummien er limet som holder alt sammen)Husk litt god vannfast gris på akslingen, når du setter på ny propell. At du ser gummirester gjør det sikkert hva ditt problem er. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
kjetil72 Svart 27.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2010 tusen takk for raske svar.... får bare finne fram visakortet og handle ny :) Sitér dette innlegget Link to post
kjetil72 Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 propellen som står på motoren er 12 1/4 x 15 da motor tidligere har stått på en 17/18 fots halvplaner (husker ikke hva båten het, men den hadde en hul trekantig kjøl og styrekonsoll midt i båten) Motoren står nå på en 15 fots helplaner (selco selsport) bør jeg da få en propell med mere stigning?? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Det spørs jo egentlig hvor mye turtall du har. Bør holde seg innenfor maxturtall området som er oppgitt på motoren. Men om du synes båt gikk veldig lett opp i plan og ga mye rus på full gass,kunne du kanskje gått opp en stinging. Sitér dette innlegget Link to post
kjetil72 Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 har fått lånt meg en propell 12,25 x 15 lik den jeg hadde, skal se i morgen om det er mulig å få lånt ett instrument for å måle turtallet. noen som foresten vet om det finnes noe rimelig instrumentå få kjøpt?? (for å måle turtallet) står på motoren at arbeidsområdet er 5000 til 6000 rpm og 55 hk ved 5500. har ikke gjort noe å fått støynivået ned ett lite hakk båten legger seg i plan nesten med en gang... kan ikke være mange knop som skal til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.