Jump to content

På jakt etter rimelig god kartplotter/ekkolodd, erfaringer?


LeBris

Recommended Posts

Heisann, Jeg er på jakt etter en rimelig kartplotter gjerne med ekkolodd og lurer litt på deres erfaringer evt. om det er noen

dere kan anbefale? Har sett en del på Garmin's 521s plotter men hvis det er noen som har noen innspill så tar jeg gjerne imot de:)

Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord!

Link to post
Share on other sites

Vil anbefale deg å sjå nermare på Navis 800FS, sjekk utvalget til Samyung Norge (www.samyung.no) dette er bra produkt og servicen er heilt i serklasse. Prisane er det ingen som kan konkurere med. Kjøpte sjølv ein Navis 800FS og er godt fornøgd, skjermen er kansje ikkje den beste i sterkt sollys men heilt ok. Ekkoloddet er veldig bra for ein hobbyfisker som meg.

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har selv en Garmin 525 S, og har anbefalt denne i en annen tråd her på forumet. Denne plotteren er veldig enkel ikke for mye knapper, og en enkel meny, noe Garmin er kjent for. Samtidig gir den deg all informasjon du trenger, både som ekkolod og kart eller med delt skjerm.

De nye 2D Blnue Shart til garmin gir god informasjon med bilder etc, over havner/marinaer.

Den skal vist være noe treg på bildeoppdateringer om du har den i en hurtiggående båt, men for min del i 6-8 knop er den god.

 

Lykke til i Jungelen av produkter på markedet.

 

Lars

Link to post
Share on other sites

Vil anbefale deg å sjå nermare på Navis 800FS, sjekk utvalget til Samyung Norge (www.samyung.no) dette er bra produkt og servicen er heilt i serklasse. Prisane er det ingen som kan konkurere med. Kjøpte sjølv ein Navis 800FS og er godt fornøgd, skjermen er kansje ikkje den beste i sterkt sollys men heilt ok. Ekkoloddet er veldig bra for ein hobbyfisker som meg.

 

Takk for innspill:) Har faktisk ikke sett på Samyung sine, er selv en hobbyfisker så blir vel jeg like nøgd som deg går jeg ut ifra:)

Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord!

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har selv en Garmin 525 S, og har anbefalt denne i en annen tråd her på forumet. Denne plotteren er veldig enkel ikke for mye knapper, og en enkel meny, noe Garmin er kjent for. Samtidig gir den deg all informasjon du trenger, både som ekkolod og kart eller med delt skjerm.

De nye 2D Blnue Shart til garmin gir god informasjon med bilder etc, over havner/marinaer.

Den skal vist være noe treg på bildeoppdateringer om du har den i en hurtiggående båt, men for min del i 6-8 knop er den god.

 

Lykke til i Jungelen av produkter på markedet.

 

Lars

 

Hei Lars:)

 

Ja, likte også denne 3D visningen av havbunnen som Garmin har på sine nye modeller. Min sønn på 4 år var med meg i butikken på demonstrasjonen som selgeren ga meg og han så jo like galen ut i øyene som første gang han så en Nintendo DS. Virket veldig enkle i bruk ja, farten er ikke noe problem da kjerringa mi ikke makser mer enn 8knop:)

 

Takker for innspill! :)

Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord!

Link to post
Share on other sites

Heisann, Jeg er på jakt etter en rimelig kartplotter gjerne med ekkolodd og lurer litt på deres erfaringer evt. om det er noen

dere kan anbefale? Har sett en del på Garmin's 521s plotter men hvis det er noen som har noen innspill så tar jeg gjerne imot de:)

Jeg kjøpte for et par uker siden modellen under, 421S, og er godt fornøyd med denne. Tror det eneste som skiller denne og 521 modellen er størrelse på skjerm, samt pris selvfølgelig. Jeg betalte circa 3000.- på Maritim. Med kart og svinger ble total pris noe i underkant av 6000.- såvidt jeg husker.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte for et par uker siden modellen under, 421S, og er godt fornøyd med denne. Tror det eneste som skiller denne og 521 modellen er størrelse på skjerm, samt pris selvfølgelig. Jeg betalte circa 3000.- på Maritim. Med kart og svinger ble total pris noe i underkant av 6000.- såvidt jeg husker.

 

Oi, det var billig. Ja er visst kun skjermen som skiller de to. Var en del billigere en sotra not på straume hvor jeg bor :)

Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord!

Link to post
Share on other sites

Har selv 421S. Godt fornøyd, men jeg bruker sjelden splitt view (kart/ekkolodd) ettersom jeg ikke fisker nevneverdig, og at jeg synes skjerm og oppløsning blir for lite i splitt view. Ville gjerne ha 526S (større skjerm OG høyere oppløsning), men det passet ikke å felle inn i min båt :nonod:

Link to post
Share on other sites

Har selv 421S. Godt fornøyd, men jeg bruker sjelden splitt view (kart/ekkolodd) ettersom jeg ikke fisker nevneverdig, og at jeg synes skjerm og oppløsning blir for lite i splitt view. Ville gjerne ha 526S (større skjerm OG høyere oppløsning), men det passet ikke å felle inn i min båt :nonod:

 

ja var det jeg så på i butikken. 1" mer en faktisk en del men synes ikke det er verdt 1800kr mer.

er tross alt en småbåt eg skal ha den i (Sjømann 22) Bytter jeg båt, bytter jeg plotter enkelt å greit:)

 

takk for innspill:)

Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord!

Link to post
Share on other sites

Hvordan er denne når det gjelder oppdatering av posisjon?

 

Jeg føler ikke at det er noe problem. Har ikke måttet vente på den. Det er klart, zoomer jeg så må bildet oppdateres, men det har jeg tid til. Ligger jeg i plan så bør kursen være planlagt i grove trekk på forhånd uansett.

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...