Bitteliten Startet 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2010 En nabo båt hadde lekkasje gjennom drevet i går kveld. Det lakk mye vann inn når drevet var tiltet opp - det meste av lekkasjen stoppet når drevet ble tiltet ned. Båten står på land nå - men det er trangt å se bak på drevet. Ser ut som om det er 3 belger på drevet. Noen som ha vært borti dette før? Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Jeg hadde akkurat samme problem med mitt alfa one drev for noen år siden. Da var det belgen rundt gearwiren som hadde et lite hull. En mekaniker byttet denne uten å ta av drevet. Mener jeg bertalte ca 1500.- inkl. arbeid for hele jobben. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Bitteliten Svart 28.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 det var ikke et lite hull her - det rant inn flere liter i minuttet. Kan belgen sprekke av at drevet tiltes høyt opp? Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Hadde akkurat samme problemer men da på bravo 3. Da hadde gir belgen løsnet helt fra transom. Når drevet ble kjørt opp så løsnet den. Når det ble kjørt ned igjen så tettet det igjen. Etter 3 ganger med kjøring av drevet opp og ned tettet ikke belgen lengre og båten måtte opp i en fart. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 (redigert) takk, det var det jeg mistenkte. Eieren slutter nok med å tilte drevet høyt opp heretter Redigert 28.Juni.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Elektro Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 (redigert) Jeg tilter kun drev helt opp (trailer posisjon) når jeg tar opp båten. Ellers har jeg alltid drevet kjørt helt inn (ned) for å slippe groing på tiltstempel når båten ligger stille. Hva anbefales egentlig? Redigert 28.Juni.2010 av Elektro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Jeg gjør akkurat det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Windy 22 HC Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 (redigert) Drevet kan stå nedtiltet hele tiden. Tror noen tenker at man tilter jo opp en påhengsmotor så hvorfor ikke drev... Drevet får du kanskje 30-40% over vann ved å tilte det opp. Har ingen effekt bortsett fra at det selvsagt ikke gror der da. Belgene står i spenn når det er tiltet opp, med påfølgende fare for at de løsner hvis de sitter litt dårlig. Så folkens med drev, bare ha det nede. Går så fint så :-) Redigert 28.Juni.2010 av Windy 22 HC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 jeg tiltet alltid drev og flaps slik at sylinderne var helt trekt inn - nettopp for å unngå groe Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.