Guest Kaptein Fredrik Startet 28.Juni.2010 Del på Facebook Startet 28.Juni.2010 Hvor mye juling(bølger, stor sjø, "hopp" på bølger osv.) tåler min Terhi? Jeg har hatt ett par høye hopp, men går ut i fra at den er hel under... Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 Den tåler mer enn deg... Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 den tåle mere enn ka du tør Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Bernt Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 er ikke helt sikker på om den tåler så mye , mener den er laget av hard plast og de båtene får du ikke fixet på vist de sprekker . På værkstedet som jeg jobbet så hadde vi ett par sånne som kom på reklamasjon, de ble slått i stykker og kastet. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 ja, den er laget av hardplast, men den er fylt med 10 cm skum, som fjærer av litt ved bølger og slikt Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 Hadde en sånn en gang. Tøffe meg så en hekksjøadmiral i beste fart for maks bølger. Dro på det motoren hadde rett mot bølgene. Hoppet en 3-4 meter og landet med et brak. Båten holdt den, men var meget nær i å brekke ryggen Så båten tåler mer en deg ja Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Snekker'n Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 ......mener den er laget av hard plast og de båtene får du ikke fixet på vist de sprekker.... Her har jeg mulighet til å lære noe nytt! Hva mener du med hard plast? Er de ikke laget av glassfiber? Kan man ikke reparere med f.eks epoxy? I så fall hvorfor ikke? Har nettopp kjøpt en slik Microfun av naboen, og er følgelig interessert i hvordan reparere fremtidige skader. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
tkb Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 De er laget av ABS plast,og er vanskelig å reparere. Sitér dette innlegget Link to post
Golito Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 kamerat av meg har en eldre en, den er sprekt både i tofta fremme og bak.. toftene på den utgaven er tynne, så ville ikke vært helt ukritisk til hvor mye den tåler! En ting er etter ett hopp, men hvordan vil det se ut etter noen år? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Vekt og moment av motor gjer at de sprekker i sidene av akterspeilet. Men de tåler masse, hopp og sprett i lange baner. Selv om de er de svakeste båtene på markedet trur eg. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 jeg har under max motor størrelse, men kan den sprekke av ett hopp? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Ohje Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Terhi tåler nok en del bølger, har selv hatt en over 2 år, 9,9HK uten plomb. Har lekt meg på bølger, store og små, og båten er like hel, mindre igjen av meg :) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 ja, den er laget av hardplast, men den er fylt med 10 cm skum, som fjærer av litt ved bølger og slikt Skummen er ikke for og dempe bølgene vettu, men for og holde båten oppe vist den går rundt! Så vet du det Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Sturee Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 snekker'n, du kan fikse sprekker og hull i plastbåt ja. slipe ned ,på med glassfibermatte og polyester/epoxy. epoxy er dyrere og bedre. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 jeg syns da den Terhien jeg har virker solid??? riktig nok er det ikke en microfun men en 385 landstedsbåt Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 jeg syns da den Terhien jeg har virker solid??? riktig nok er det ikke en microfun men en 385 landstedsbåt Det blir nesten det samme som og sammenligne Nissan Micra Og Nissan X-trail Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 det blir vel karnsje det men min terhi hadde ligget på land i 10 år før jeg fikk den, uten stell ikke en skramme etter at den fikk en vask Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 hehe, ja.. Har hørt de koser seg på land de båtene der Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 jeg fikk en maurtue med på kjøpet da de maurene har nok kost seg under en båt de siste ti år Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Hehe, Å få en maurtue med på kjøpet må no være skipt. Avslag i prisen då? heheheh Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 når båten var gratis var det ikke mye avslag å få gitt Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Nå står båten på land. Jeg må få vasket den invendig, så skal den snues opp ned, så jeg kan vaske og polere skroget. Skal bli artig å se om det er skader på skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 (redigert) microfun laget av hardplast!? nei, fetteren min har en, den kjøpte han for 3 lapper, den var noen hull under, den ble lappet med epoxy og glassfiber og er nå tett. De er ikke laget av hard plast. Kanskje dere blander microfun og summerfun, men sommerfun er det hasle som lager, og microfun er det terhi som lager, de er to helt forskjellige båter. Redigert 10.Oktober.2010 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 jaja NT. Jeg vet at det er forskjellige båter, men microfun er noe hardplast! Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 (redigert) usikker jeg... mener det er glassfiber, men har tatt feil før... Redigert 10.Oktober.2010 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.