Jump to content

sabb mitsubishi 30hk oppretting av motor

fanaholmen

Recommended Posts

Jeg har en sabb mitsubishi M4 30hk som jeg tekte å sjekke opprettingen på. Meningen var å bruke følekniv mellom flensene på gear og aksling. Men så viser det seg at det ikke er flens på mitt hurth 150 gear men fire klør som den er skrudd fast til en fleksibel kobling av typen FAK 25. Når jeg løsner boltene som holder den fleksible koblingen og som er festet igjennom "klørene" på gearet så deler hele den fleksible koblingen seg i to. Har hørt at det må spesialverktøy til for å justere dette og at opprettingen av motor bør gjøres hvert år. Er det noen som vet hvordan i allverden jeg kan få sjekket om opprettingen er rett og eventuellt hvordan den skal justeres på denne motoren. Er også plaget med en ulende lyd når farten er fra en til ca 2.5knob. Dette har vært helt siden motoren var ny på tidlig 80 tall. Kalles visst syngende propell. Noen som har en vidunderkur på dette

Ellers tusen takk til alle gode tips på dette utmerkede forum

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...