Jump to content

Billig Avgiftsfri Diesel I Bergens Området?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Gu Deys! :flag_bp: Då er motoren oppe og går, og den trenger drivstoff, som i mitt tilfelle blir Diesel! :cheers: Men hvorfor kjøre til nermeste butikk med pumper, hvist jeg kan kjøre litt lengre, og få diesel til under halve prisen? :rolleyes::cheers: Fyllte diesel i brattholmen idag. Fylte for 100 kr, det ble 11 liter... Hadde jeg fyllt en annen plass, med billigere diesel, kunne jeg fått over 20 liter. :flag_bp: Så vet jeg det er pumper på Liaskæret sør på sotra. Hørt snakk om rundt 6 kr literen, men er dette for fritidsbåter? eller for større fiskebåter som Libas som har kaiplass der? :cheers: Vet det er bonkringsanlegg på askøy og! Statoil og shell så vidt jeg vet, er dette for fritidsbåter? :confused: Noen som vet om plasser rundt Bergen, Sotra, Flesland, Hjellestad? Bor på Bjorøy rett med Flesland, så jo nermere, jo bedre! :cheers:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Gu Deys! :flag_bp: Då er motoren oppe og går, og den trenger drivstoff, som i mitt tilfelle blir Diesel! :cheers: Men hvorfor kjøre til nermeste butikk med pumper, Vet det er bonkringsanlegg på askøy og! Statoil og shell så vidt jeg vet, er dette for fritidsbåter? :confused: Noen som vet om plasser rundt Bergen, Sotra, Flesland, Hjellestad? Bor på Bjorøy rett med Flesland, så jo nermere, jo bedre! :cheers:

Nærmest for deg er vel kanskje Flesland, (ved den blå fiskebåten) Stusshamn på Askøy, eller Liaskjæret som du nevner.(også for småbåter) Prisforskjellen disse plassene pleier være marginale. Se drivstoffbørsen.

PS! Kun kortautomater på nevnte plasser!

Redigert av Nyste (see edit history)

Dolviken er dyr jah, mye av det samme som bensin.

Flott at motoren din nå er oppe og går... kan du fortelle oss årsaken til problemet du hadde med start på kald motor?

Har fortsatt problemet! Hadde en mekaniker og så på det ''Liberty'' Kaller han seg her inne. Han fant fram til at tettningene på pumpen er gåen, og må skiftes. Snakket nettopp med verkstedet, å de skulle ringe meg opp igjen.

Å gruble på dieselprisen når du fyller for en hundrelapp, er feilbruk av energi. Vi som fyller

800l i slengen trenger å være litt nøye med hvor tanken skal toppes. :flag:

Grunnen til jeg fyllte for 100 kr, er bare fordi jeg skal ha litt og gå på, til jeg finner billige stasjoner... Men hvorfor skal jeg bruke 600 kr for og fylle tanken, nor jeg kan betale 300? Då kan jeg jo fylle 2 ganger, for det jeg bare får 1 tank for i brattholmen.. :tongue:

Hei Sjømann.22

Om det ikke blir for mye pes, så kan du stikke på Ole Straume på søndags-kvelden og fylle på kanner. På søndagskveldene pleier drivstoffet å være litt billigere en andre dager.

Er litt usikker på hvor ''Ole Straume'' er! :cheers:

Askøy like vest av Askøybrua. Du ser skilt frå fjorden. Pleier å ha brukbar pris.

Har sett skilt der... Står på søylen til askøybroen? :cheers:

haha :giggle: Fyller gjerne for bare en 100 lapp, holder masse vis for min motor.... Men fyller jeg for 7 kr l. får jeg nesten dobbelt så mye, og kan kjøre dobbelt så langt! :cheers:

Liker at du tenker økonomi!

Er viktig det vettu, hadde aldri hatt båt hvis jeg aldri hadde spart penger.

Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...