Volvomekanikeren Startet 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2010 Gu Deys! Då er motoren oppe og går, og den trenger drivstoff, som i mitt tilfelle blir Diesel! Men hvorfor kjøre til nermeste butikk med pumper, hvist jeg kan kjøre litt lengre, og få diesel til under halve prisen? Fyllte diesel i brattholmen idag. Fylte for 100 kr, det ble 11 liter... Hadde jeg fyllt en annen plass, med billigere diesel, kunne jeg fått over 20 liter. Så vet jeg det er pumper på Liaskæret sør på sotra. Hørt snakk om rundt 6 kr literen, men er dette for fritidsbåter? eller for større fiskebåter som Libas som har kaiplass der? Vet det er bonkringsanlegg på askøy og! Statoil og shell så vidt jeg vet, er dette for fritidsbåter? Noen som vet om plasser rundt Bergen, Sotra, Flesland, Hjellestad? Bor på Bjorøy rett med Flesland, så jo nermere, jo bedre! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Murphy's law Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Os.... på Esso, Kr.7,99 lørdag 26-06 Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Nyste Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 (redigert) Gu Deys! Då er motoren oppe og går, og den trenger drivstoff, som i mitt tilfelle blir Diesel! Men hvorfor kjøre til nermeste butikk med pumper, Vet det er bonkringsanlegg på askøy og! Statoil og shell så vidt jeg vet, er dette for fritidsbåter? Noen som vet om plasser rundt Bergen, Sotra, Flesland, Hjellestad? Bor på Bjorøy rett med Flesland, så jo nermere, jo bedre! Nærmest for deg er vel kanskje Flesland, (ved den blå fiskebåten) Stusshamn på Askøy, eller Liaskjæret som du nevner.(også for småbåter) Prisforskjellen disse plassene pleier være marginale. Se drivstoffbørsen. PS! Kun kortautomater på nevnte plasser! Redigert 29.Juni.2010 av Nyste (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Flott at motoren din nå er oppe og går... kan du fortelle oss årsaken til problemet du hadde med start på kald motor? Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Å gruble på dieselprisen når du fyller for en hundrelapp, er feilbruk av energi. Vi som fyller 800l i slengen trenger å være litt nøye med hvor tanken skal toppes. Sitér dette innlegget Link to post
Å i sava Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Hjellestad er jo nærmt og også Dolviken. Begge steder med flytebrygge. Tror ikke de er spesielt billige men avgiftsfri diesel skal de ha... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Dolviken er dyr. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Dolviken er dyr jah, mye av det samme som bensin. Flott at motoren din nå er oppe og går... kan du fortelle oss årsaken til problemet du hadde med start på kald motor? Har fortsatt problemet! Hadde en mekaniker og så på det ''Liberty'' Kaller han seg her inne. Han fant fram til at tettningene på pumpen er gåen, og må skiftes. Snakket nettopp med verkstedet, å de skulle ringe meg opp igjen. Å gruble på dieselprisen når du fyller for en hundrelapp, er feilbruk av energi. Vi som fyller 800l i slengen trenger å være litt nøye med hvor tanken skal toppes. Grunnen til jeg fyllte for 100 kr, er bare fordi jeg skal ha litt og gå på, til jeg finner billige stasjoner... Men hvorfor skal jeg bruke 600 kr for og fylle tanken, nor jeg kan betale 300? Då kan jeg jo fylle 2 ganger, for det jeg bare får 1 tank for i brattholmen.. Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Å i sava Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Ja Dolviken er dyr på bensinen ca 70øre over vanlige stasjoner. Er de virkelig så dyre på diesel? Det er vel avgiftsfri? Ja de prøver vel å skvise ut ekstra profitt når det ikke er avgift på det.... Sitér dette innlegget Link to post
Å i sava Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 (redigert) Her er jo det billig kr 7,47 og så er det naboen din Kortautomat og mer... https://baatplassen.no/i/index.php/page/drivstoff/_/hordaland-bergen-r24 Denne var oppdatert for 2 dager siden. Redigert 29.Juni.2010 av Å i sava (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jumbo Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Hei Sjømann.22 Om det ikke blir for mye pes, så kan du stikke på Ole Straume på søndags-kvelden og fylle på kanner. På søndagskveldene pleier drivstoffet å være litt billigere en andre dager. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Askøy like vest av Askøybrua. Du ser skilt frå fjorden. Pleier å ha brukbar pris. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Hei Sjømann.22 Om det ikke blir for mye pes, så kan du stikke på Ole Straume på søndags-kvelden og fylle på kanner. På søndagskveldene pleier drivstoffet å være litt billigere en andre dager. Er litt usikker på hvor ''Ole Straume'' er! Askøy like vest av Askøybrua. Du ser skilt frå fjorden. Pleier å ha brukbar pris. Har sett skilt der... Står på søylen til askøybroen? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
jumbo Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 sorry... Shell på sartor... Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Ja! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Dreamer Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Dolviken er dyr. I Dolviken var prisen på diesel kr 8,00 sist søndag. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Dolviken er dyr. 8,00 på sist søndag. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Pleier no ligge på 10 Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
erund Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Anbefaler bl.a.: - Frydenbø ved Puddefjordbroen til kr 7,19 - Florvåg ved Askøy til nesten samme pris - Austevollhella til kr. 7,30 - Bakkasund til kr. 7,28 Noe besparelse kan tilsvare en fri sixpack . Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 (redigert) Hehe, syke priser iforhold til hva det kostet før.... kan huske da jeg var liten og vi reiste på ferie, 3-4 kr l. for bensin Drivstoff er dyrt, og tviler ikke på at det blir dyrere! Redigert 29.Juni.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
sap_2000 Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Grunnen til jeg fyllte for 100 kr, er bare fordi jeg skal ha litt og gå på, til jeg finner billige stasjoner... Hørte om en som hadde uttalt følgene: "jeg bryr meg ikke så mye om drivstoffpriser da jeg bare fyller for en hundrelapp uansett" Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 haha Fyller gjerne for bare en 100 lapp, holder masse vis for min motor.... Men fyller jeg for 7 kr l. får jeg nesten dobbelt så mye, og kan kjøre dobbelt så langt! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
LeBris Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 haha Fyller gjerne for bare en 100 lapp, holder masse vis for min motor.... Men fyller jeg for 7 kr l. får jeg nesten dobbelt så mye, og kan kjøre dobbelt så langt! Liker at du tenker økonomi! Er viktig det vettu, hadde aldri hatt båt hvis jeg aldri hadde spart penger. Sitér dette innlegget Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Spare penger er lurt vettu! Bruker heller penger på oppussing, en dyr diesel! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.