GlennIversen Startet 29.Juni.2010 Del på Facebook Startet 29.Juni.2010 Selv kronprinsen har hell i uhell på vannet, seHER Kanskje en ide å bruke snora på dødmannsknappen heretter Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
christensenleif@msn.com Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 tom ungene vet det! for en dust! imo mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
Buffalo Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Sakelig kommentar Leif! Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
"Mathilde" Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 (redigert) Alle kan vi gjøre feil, men få av oss blir utsatt for samme fokus. Sånn er det med disse kjendisene. For kronprinsens del kan man ikke enngang si at han har valgt det selv, stakkars mann. Denne saken er vel å betrakte som "storm i et vannglass". Finnes kanskje viktigere saker å fokusere på? Redigert 29.Juni.2010 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 .... jeg så egentlig bare humoren i denne artikkelen. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Kjetil1 Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Feil overskrift. Bør stå "i vannet", ikke "på vannet". Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Brutus Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Det heter at politiet tolket dette som et "uhell", spørs om de hadde tolket det slik dersom eieren hadde vært en annen.. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 I all min uvitenhet: Er dødmannsknapp påbudt? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
LM 605 Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 I all min uvitenhet: Er dødmannsknapp påbudt? Nei Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 (redigert) Men det burde kanskje ha vært påbudt å bruke på båter av en viss type, dvs åpne fartsbåter under en viss størrelse der man kan bli slengt overbord i et uoppmerksomt øyeblikk når hekkbølgen fra et eller annet fartøy tilfeldigvis plutselig dukker opp. Ingenting er vel kjipere enn å se båten forsvinne i en eller annen retning mens man ligger der og kaver.. evt. at båten kommer tilbake av seg selv og kjører over stakkaren. Redigert 29.Juni.2010 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
avmønstret5 Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Feil overskrift. Bør stå "i vannet", ikke "på vannet". Kjetil S Trodde vel det heter sjøen eller havet. Vann er fersvann, eller dialekt for sjø, når en først skal pirke på det. Sitér dette innlegget Link to post
Å i sava Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 På sørlandet heter det "på vann" Sitér dette innlegget Link to post
Å i sava Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Jeg lurer på hvordan de fikk stoppet ribben der den gikk i ring? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Den kan vel skytes, a-la sau i skårfeste? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 (redigert) Savner at en besservisser kommer med at han må ta båtførerbevis. Som synes å være løsningen på alt. Redigert 29.Juni.2010 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Brutus Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Savner at en besservisser kommer med at han må ta båtførerbevis. Som synes å være løsningen på alt. Han har jo Sjøkrigsskolen/Operativ Marine. Det bør kvalifisere til en svipptur med rib... Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 En Coastkey trådløs dødmannsknapp bør nok Kronprinsen investere i. Utviklet og produsert i Norge er den også. Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Bare synd den er relativt kostbar. Nesten 5 lapper er for meg, og sikkert mange andre, en høy terskel når man tenker på alt annet man kunne bruke samme beløp til. Når den kommer under 2 båtlapper synes jeg for min del det begynner å bli interessant i forhold til vanlig løsning. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Forstår hvorfor den koster såpass. Har skrudd opp en Coastkeyenhet og den er mer bygd som profesjonell elektronikk enn som forbrukerelektronikk. Alt ser veldig solid og ryddig ut, komponentene er eksempelvis dekket med en myk støpemasse for å unngå problemer med fukt og vibrasjon. På Antaresen min er det jo ikke mulig å bruke vanlig dødmannsknapp når er på bakdekket i forbindelse med dorging, så der har jeg ikke noe valg hvis jeg vil bruke dødmannsknapp. Jeg kommer også til å montere Coastkey på den nye skjærgårdsjeepen. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 (redigert) Har kronprinsen båtførerbevis? Eller er han kanskje en "eldre mann" mellom 30 og 55. Men da bør jo politiet tatt promillekontroll. Redigert 29.Juni.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Brutus Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Har kronprinsen båtførerbevis? Med KS/OM får du D3-D1, da har du ikke så mye behov for båtførerbevis. Men den Coastkey'en var jo kjekk. Er 5000.- så mye egentlig? Mister du en skarve bilnøkkel i dag, så må du jo punge ut borti 3500.- Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Jada, og om du sammeligner mulig konsekvens ved å havne i sjøen fra en hurtiggående båt når du ikke benytter dødmannsknapp med en investering på 5000,- så er det jo "gitt bort"!! Poenget mitt var at de fleste vekter sannsynighet/konsekvens opp mot kostnad, og med en lavere investeringskostnad tror jeg at flere ville valgt denne glimrende løsningen. Men jeg forstår selvsagt at de som har laget dette må kunne tjene penger, ellers blir det jo ingen nyutvikling i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Ja, man kunne alltids prioritert en slik, frem for noe annet ombord til 5000 båtpenger. Det kan jo for enkelte være en del dilldall ombord som ikke akkurat er en livsnødvendighet. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Jeg lurer på hvordan de fikk stoppet ribben der den gikk i ring? Etter hva jeg har hørt kjørte den seg tom for drivstoff. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Litt mer utdypende: Kronprins Haakon falt i vannet Må bli bevisst på farene til sjøs Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.