marucha Startet 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2010 Har problemer med to kad 300 som gir fra seg gummistøv.har snakket med volvo og de sier det er normalt.synes det er rart,da jeg ikke har hatt problem med det på tideligere motorer.noen som vært borti dette? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Samme var det på mine to D4'er vi hadde før. Slik er det på D6'ene mine nå også. Så sant ikke støvet ligger i hauger - men bare et tynt lag på dørken under reimene er dette noe du bare må leve med. Helt normalt. Men sliter den reimer og de blir fillete - da er det ikke normalt Sitér dette innlegget Link to post
Bulben Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Har hatt samme type maskin tidligere, og der var det konstant støving (og piping ved oppstart) i reimene. Du KAN stramme reimene for å se om de hjelper (gjorde det hos meg) men vær varsom: lett å stramme for hardt.. Ikke gjør som jeg gjorde først, nemlig å bruke en sånn spray (3M har en industrispray spesiallaget nettopp for å bedre friksjon på reimer - og dermed fjerne piping og støving) det resulterte i HELT svart motorrom da reimene begynte å snurre...maaaange timers vaskejobb under SVÆRT trange forhold... Sitér dette innlegget Nemo saltat sobrius Link to post
2xDiesel Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Må bare si meg enig her, motorrommet mitt har samme symptomet "nydelig" lag av reimstøv. Pass på å stramm riktig, korrekt moment står oppgitt i manualen. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Ikke gjør som jeg gjorde først, nemlig å bruke en sånn spray (3M har en industrispray spesiallaget nettopp for å bedre friksjon på reimer - og dermed fjerne piping og støving) det resulterte i HELT svart motorrom da reimene begynte å snurre... Godt å se at en ikke er den eneste som har gjort den feilen :) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Xlnt Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Mine KAD 42 støver også. Begynner remmen å slure litt går det ikke mange minutter før de er revet i filler. Tror nok det er helt normalt at de støver litt, hadde de ikke gjort det så ville du vel ha hatt evigvarende remmer? Men noen varer lengre enn andre og Volvo sine varer ikke lengst Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
2xDiesel Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Hvor mange sesonger får dere ut av et sett remmer? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Hadde en KAD42 fra -98 til -03. Var aldri behov for å skifte reim pga. av slitasje. MEN de slurte ofte, og trenger jevnlig etterstramming. Har muligens gått i fella på nå - har brukt CRC Belt Grip på D6-en. Fikk umiddelbart mindre jaging på voltmeter, og ser ikke noe økning i støvmengde (ville jo egentlig trodd den skulle avta, men erfaringen tidligere i tråden tyder jo ikke på det..) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Har hvert borti tre tilfeller av "reim spising" i alle tre tilfellene var ikke reimspora like. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Xlnt Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Hvor lenge det går mellom hver gang jeg skifter avhenger av hvor flink jeg er til å sjekke om de har blitt slakke eller ei. Har vanligvis vært litt for slapp og da har det gått med et sett i sesongen. Nå har jeg vært litt flinkere og etterstrammet ca 1 gang på våren og en gang midt på sommeren og er nå på sesong nummer 2 på mine remmer. Er veldig flink til ikke å ligge med kompressorene inne over lengre tid også. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
2xDiesel Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Kanskje et tåpelig spørsmål, men slakker dere remmene under vinterlagring? (kan jo bli oppimot 8 mnd.) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Aldri gjort det selv, men det er trolig veldig smart. Sjekk av stramming er jo en del av klargjøring. Pleier dog ikke ha båten på land i 8 mnd her i vest med isfrie havner og greier.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.