Mouche Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Ja, statistikk kan brukes til så mangt, men nå er det jo agurktid igjen. Det er forøvrig ingen menn over 100 år som har druknet i år så åpenbart er dette en gruppe som omgås vannet med stor forsiktighet. Forutsetter selvfølgelig at de ikke kjørte båt, med promille, den gang de var mellom 30 og 55! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Zenit Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Promillekjørere er ofte ELDRE menn mellom 30 og 55 år 30 var vel litt ungt til å bli definert som eldre får jeg håpe? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Ja. Så lenge mange ikke klare å skille mellom styrepils og full, burde det være totalforbud mot alkohol på sjøen. Neste gang er det du eller jeg som blir rendt i senk og dør pga av en full tullebukk... Hvorfor skal jeg straffes for noe ny-rike doddaser i festbåter gjør? Og hvorfor gjør de det? Jo, fordi de vet at det er liten sjangs for å bli huket. Og de som drikker seg snydings og så fører båt, vil fortsette med det selvom det kommer et totalforbud. Akkurat som de som drikker og kjører bil. Tror du de tenker at; Uff, nå har jeg ikke lappen lenger, så da kan jeg ikke kjøre hjem fra baren... Jeg rører ingen drikke før bilkjøring, men kan godt nyte èn halvliter på en uteservering ved brygga, og dra derfra en stund senere... Derfor vil jeg ikke få et forbud nedover ørene, sålenge jeg kan begrense meg, men andre ikke. Det blir like fjernt som å forby alle motorbåter bare for noen få bryter 5knops grenser... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Dalton Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Ja. Så lenge mange ikke klare å skille mellom styrepils og full, burde det være totalforbud mot alkohol på sjøen. Neste gang er det du eller jeg som blir rendt i senk og dør pga av en full tullebukk... Ja det er den rette ånd. Totalforby alt som kan misbrukes, og som er potensielt farlig. Ser ut som om det er patentløsningen på alt. Sammen med det fantastiske båtførerbeviset som automatisk og på magisk vis utstyrer innehaveren med sunn fornuft, god dømmekraft og gode holdninger. Beklager sarkasmen, men dette er for dumt. Jeg har hatt båt i snart 30 år uten et uhell, og jeg tar min rorpils med den beste samvittighet. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Hafrsfjord Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Båtførerbevis hjelper ikke mot promillekjøring med båt , ikke var han mellom 30 og 55 heller : http://www.fvn.no/lokalt/politiloggen/article773809.ece ARENDAL: Promille i båt 20.30: Båtpatruljen i Arendal stopper en fører av en motorbåt. Den 29 år gamle Arendals-mannen hadde båtførerbevis, men det ble beslaglagt. Grunnen til beslagleggelsen var at mannen hadde en promille på 1,8. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 "Promillekjørerne på sjøen er ofte menn mellom 30 og 55. Nå etterlyser politiet en holdningsendring". Når det er snakk om de før 1980 er det snakk om holdningsendring...Syns det er litt sært når den gruppen etter 1980 ikke er de som blir tatt mest for promillekjøring eller grasalkjøring uten promille men blir pålagt båtførerbevis Men men...alder før skjønnhet da Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 (redigert) Syns det er litt sært når den gruppen etter 1980 ikke er de som blir tatt mest for promillekjøring eller grasalkjøring uten promille men blir pålagt båtførerbevis Men men...alder før skjønnhet da Jeg tror ikke hovedhensikten med innføring av obligatorisk båtførerbevis var å få ned fyllekjøringen til sjøs, jeg tviler meget sterkt på at folk som fører båt med 2.0 i promille ville handlet annerledes dersom de hadde hatt båtførerbevis. Den 29 år gamle Arendals-mannen hadde båtførerbevis, men det ble beslaglagt. Grunnen til beslagleggelsen var at mannen hadde en promille på 1,8. Men det virker som om mange er sterke i troen på at obligatorisk båtførerbevis for alle vil fjerne problemene med fyllekjøring, råkjøring, hekksjøgenerering osv osv. Skal ikke forundre meg om den globale oppvarmingen også stopper opp dersom alle tar båtførerbevis. Redigert 30.Juni.2010 av Vestkystseiler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Jeg tror ikke hovedhensikten med innføring av obligatorisk båtførerbevis var å få ned fyllekjøringen til sjøs, jeg tviler meget sterkt på at folk som fører båt med 2.0 i promille ville handlet annerledes dersom de hadde hatt båtførerbevis. Skrev også grasalkjøring Men det virker som om mange er sterke i troen på at obligatorisk båtførerbevis for alle vil fjerne problemene med fyllekjøring, råkjøring, hekksjøgenerering osv osv. Skal ikke forundre meg om den globale oppvarmingen også stopper opp dersom alle tar båtførerbevis. Fjerner det da promillekjøring,hekksjøgeneraler og råkjøring ved å innføre lovpålagt båtførerbevis for de som er født etter 1980? Nei den loven ble nok laget av pengegriske halvfeite menn i alderen 30+ Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Fjerner det da promillekjøring,hekksjøgeneraler og råkjøring ved å innføre lovpålagt båtførerbevis for de som er født etter 1980? Da de fleste promillekjørere til sjøs er oldinger over 30, må det jo konkluderes med at innføringen av obligatorisk båtførerbevis for de under 30 har hjulpet, siden denne gruppen har sluttet å kjøre i fylla. Spøk til side: Det er snakk om et holdningsproblem. Og jeg tviler sterkt på at et båtførerbevis i lomma vil forandre holdningene til enkelte båtførere. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Nei den loven ble nok laget av pengegriske halvfeite menn i alderen 30+ Hvem snakker du om her og hva skulle de ha å tjene på innføring av denne loven? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Dalton Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Men det virker som om mange er sterke i troen på at obligatorisk båtførerbevis for alle vil fjerne problemene med fyllekjøring, råkjøring, hekksjøgenerering osv osv. Skal ikke forundre meg om den globale oppvarmingen også stopper opp dersom alle tar båtførerbevis. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
hifo Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Hvem snakker du om her og hva skulle de ha å tjene på innføring av denne loven? Det er nok deg det .. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
NilsPils Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 (redigert) Promillekjørere er ofte ELDRE menn mellom 30 og 55 år Og båtførere er ofte menn melom 30 og 55 år. Skikkelig nyhet det her. Og god grunn til å innføre lavere promillegrense og båtførersertifikat. Redigert 1.Juli.2010 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
FM 8-12 Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Hvem snakker du om her og hva skulle de ha å tjene på innføring av denne loven? Som sagt båtførere er oftest menn i alderen 30-55år... Hva pokker hjelper det da å pålegge de som er født etter 1980 båtførerbevis? Å viss holdningen er så dårlig blandt den aldersgruppen som politi osv legger frem skader ikke båtførerprøven de Skjønner du poenget? Å hvem som tjener på det? nei si det? Menn i alderen 30+ som kan føre båt som de selv vil pga den yngre genrasjon viker pga god sjømannskap og opplæring? Ellers tjener vel de som holder kurs fett på dette osv uten å vite dette 100% men skjeldent den norske stat pålegger folk ting uten at de skal tjene på det Veiskatt var jo tross alt bare en prøveordning Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Jeg skjønner hva du skriver, sågar hva du mener, tror jeg. Er vel til og med i det store og hele helt enig bortsett fra at, meg bekjent, så driver ikke så mange av landets stortingsrepresentanter (som er de som vedtar lover = den lovgivende forsamling) noen bi-geskjeft som instruktører til båtførerprøven så hva disse skulle ha å tjene på denne regelen forstår jeg i all enkelhet ikke! Det er vel heller ingen avgift til det offentlige på båtførerprøven? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Mva- Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
arnearmoa Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Jeg tror neppe mva på båtførerkurs og -prøver har vært drivende for innføringen av båtførerbeviset. Men nå har de innført inndraging av båtførerbevis ("kjøre"forbud for de som er "eldre") ved promille. Ref. NRK Varighet fra ett til fem år avhengig av hvor langt over 0,8. "Eldre" som får kjøreforbud må ta båtførerbevis etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Det er vel heller ingen avgift til det offentlige på båtførerprøven? Sier ikke på noe vis at mva er en del av argumentene for dette , men svarer bare til mouche... Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mouche Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 Mulig du svarte meg, men du svarte ikke på hva jeg anførte! Kan du fortelle meg hvilke stortingsreps. som har noe (personlig) å tjene på innføring av båtførerkurs, prøve og/eller utstedelse av sertifikatet? Jeg er klar over at/hva mva er, men ukjent med at dette er noe som tilfaller enkeltpersoner! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.