Jump to content

Vått møte med et cruiseskip

Buffalo

Recommended Posts

Ja, dersom det er sammenheng mellom skader og bølger

Nei, egentlig ikke.

Dersom det er fare for skade står det.

Poenget mitt 2nd Trikker'n er at fjorden er et eneste stort rekreasjonsområde om sommeren. Det er folk i store og små båter, barn som leker i og ved vannet, regattaer, kajakker og annet.

Fjorden er der for alle. Den er ikke reservert storbåtene. De har ingen rett til å ferdes på en slik måte at andre brukere blir skremt vekk. Det hjelper lite å fremsi lange haranger fra Sjøveisreglene dersom barn i en liten båt skulle velte, eller dersom et barn som leker på et svaberg skulle bli skylt uti og drukne som resultat av villmannskjøring fra storbåtene.

Nei, egentlig ikke.

Dersom det er fare for skade står det.

Poenget mitt 2nd Trikker'n er at fjorden er et eneste stort rekreasjonsområde om sommeren. Det er folk i store og små båter, barn som leker i og ved vannet, regattaer, kajakker og annet.

Fjorden er der for alle. Den er ikke reservert storbåtene. De har ingen rett til å ferdes på en slik måte at andre brukere blir skremt vekk. Det hjelper lite å fremsi lange haranger fra Sjøveisreglene dersom barn i en liten båt skulle velte, eller dersom et barn som leker på et svaberg skulle bli skylt uti og drukne som resultat av villmannskjøring fra storbåtene.

Hei Mulligan,

Jeg kommenterte bare mitt eget innlegg som startet denne diskusjonen/debatten :)

God sommer!

<iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe>

• 3 uker senere...

For de av dere som skulle vært interessert og ikke fått det med seg, kan det nevnes at det på National Geographic Channel går et program son heter Cruise Ship Diaries.

Tror nye episoder sendes om mandagene kl 22:00 med repriser i løpet av uken.

Her kan man få et lite innblikk i hva som rører seg i kulissene på et stor cruise skip, deriblant navigering og manøvrering.

Skipet som følges er Costa Serena, bygget i 2007 og på 114500 tonn brutto.

Anbefales

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...