Volvomekanikeren Svart 5.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2010 Nå har jeg fått sjekket styrefarten, og den svinger faktisk sakte men sikkert til babord akter. ---------> (akter går mot babord) Hvilke vridning betyr det at jeg har då? Høyre eller venstre? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Mulligan Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Dette er Drøbak havnedistrikt, Mnei, er det det da? Du har vel tegnet inn området med 5 knops fartsbegrensing. Havnedistriktet går vel her ut til grensen mot nabokommunen. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Du har rett igjen!! Men bare nesten - på en måte. Drøbak Havnedistrikt finnes faktisk ikke lenger. Ny lov av denne uken iflg. K.verket. Ikke kommet i lovdata enda. Hul trøst for meg, men jeg er kjent for å klamre meg til halmstrå. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Halmstrå holder mange hester i live. Men da kan vi slutte at iallefall til nå har kjøringa til storbåtbøllene vært klare lovbrudd. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 6.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2010 Ja, dersom det er sammenheng mellom skader og bølger fra storbåtbøllene, og bare dersom fortøyning og brygge er egnet til å ligge nær beferdet lei. Sitér dette innlegget Link to post
Buffalo Svart 7.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Oi, dette tok jo helt av... Uansett bølger/sjø/hav = RESPEKT :) Det har jeg iallefall lært... Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
Mulligan Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Ja, dersom det er sammenheng mellom skader og bølger Nei, egentlig ikke. Dersom det er fare for skade står det. Poenget mitt 2nd Trikker'n er at fjorden er et eneste stort rekreasjonsområde om sommeren. Det er folk i store og små båter, barn som leker i og ved vannet, regattaer, kajakker og annet. Fjorden er der for alle. Den er ikke reservert storbåtene. De har ingen rett til å ferdes på en slik måte at andre brukere blir skremt vekk. Det hjelper lite å fremsi lange haranger fra Sjøveisreglene dersom barn i en liten båt skulle velte, eller dersom et barn som leker på et svaberg skulle bli skylt uti og drukne som resultat av villmannskjøring fra storbåtene. Sitér dette innlegget Link to post
Buffalo Svart 7.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Nei, egentlig ikke. Dersom det er fare for skade står det. Poenget mitt 2nd Trikker'n er at fjorden er et eneste stort rekreasjonsområde om sommeren. Det er folk i store og små båter, barn som leker i og ved vannet, regattaer, kajakker og annet. Fjorden er der for alle. Den er ikke reservert storbåtene. De har ingen rett til å ferdes på en slik måte at andre brukere blir skremt vekk. Det hjelper lite å fremsi lange haranger fra Sjøveisreglene dersom barn i en liten båt skulle velte, eller dersom et barn som leker på et svaberg skulle bli skylt uti og drukne som resultat av villmannskjøring fra storbåtene. Hei Mulligan, Jeg kommenterte bare mitt eget innlegg som startet denne diskusjonen/debatten :) God sommer! Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
2nd Trikker'n Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Dessverre oppdaget jeg båten litt forseint til å snu, Da må jeg spørre. Hvordan i huleste kan du unngå å se noe som er 20-30 kanskje 40 000 ganger større enn deg? Ditt utsagn gjør at jeg forstår bekymringen til loser og navigatører litt bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 27.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 For de av dere som skulle vært interessert og ikke fått det med seg, kan det nevnes at det på National Geographic Channel går et program son heter Cruise Ship Diaries. Tror nye episoder sendes om mandagene kl 22:00 med repriser i løpet av uken. Her kan man få et lite innblikk i hva som rører seg i kulissene på et stor cruise skip, deriblant navigering og manøvrering. Skipet som følges er Costa Serena, bygget i 2007 og på 114500 tonn brutto. Anbefales Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.