Jump to content

Kan eksosgjennomføringen brukes til en Wallas? (Se bilder)

Gabba III

Recommended Posts

Holder på å montere en brukt Wallas 2400 i snekka, men har ikke fått med eksosgjennomføring. Jeg har en gammel dekksgjennomføring som sikkert har vært brukt til varmeapparat tidligere, og lurer på om det går an å bruke denne om jeg skaffer overganger.

Den gamle gjennomføringen har ytre dim. på 60 mm og indre dim. på rundt 40 mm (Vanskelig å måle nøyaktig), mens Wallasen har 28 og 45 mm slanger.

Det kunne også vært nyttig å visst hva slags varmer denne har vært brukt til. Mener å ha sett en del båter med samme gjennomføring.

Innvendig:

29062010102.jpg

Utvendig med lokk:

29062010099.jpg

Utvendig uten lokk:

29062010100.jpg

Flott, takk for svar :smiley:

Har fått laget en overgang nå, så da er det bare å montere!

Et annet spørsmål; skal "koppen" over være på når man bruker varmeren? Reagerte litt på at det er veldig liten åpning når man løsner på skruen som holder den på plass, men det er nok til at det kommer frisk luft inn regner jeg med. Litt dumt om lufta bare sirkulerer inni der...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...