Gabba III Startet 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2010 Holder på å montere en brukt Wallas 2400 i snekka, men har ikke fått med eksosgjennomføring. Jeg har en gammel dekksgjennomføring som sikkert har vært brukt til varmeapparat tidligere, og lurer på om det går an å bruke denne om jeg skaffer overganger. Den gamle gjennomføringen har ytre dim. på 60 mm og indre dim. på rundt 40 mm (Vanskelig å måle nøyaktig), mens Wallasen har 28 og 45 mm slanger. Det kunne også vært nyttig å visst hva slags varmer denne har vært brukt til. Mener å ha sett en del båter med samme gjennomføring. Innvendig: Utvendig med lokk: Utvendig uten lokk: Sitér dette innlegget Link to post
Svee Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Den gjennomføringen du har bilde av ble med sikkerhet benyttet på ARDIC Minimax (fra Volvo Flygmotor AB). Om den kan benyttes på Wallas vet jeg ingenting om, men prinsippet med at innluften til forbrenningen i "ytterslangen" avkjøler eksosen i "innerslangen" er vel det samme! Sitér dette innlegget Link to post
Gabba III Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Takk for det! Ja, det ser ut som om det er samme prinsipp, derfor håper jeg at den kan brukes Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Den kan du bruke. Wallas brukte også dennne typen en gang i tiden. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Gabba III Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Flott, takk for svar Har fått laget en overgang nå, så da er det bare å montere! Et annet spørsmål; skal "koppen" over være på når man bruker varmeren? Reagerte litt på at det er veldig liten åpning når man løsner på skruen som holder den på plass, men det er nok til at det kommer frisk luft inn regner jeg med. Litt dumt om lufta bare sirkulerer inni der... Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Bort med koppen når varmeren brukes, hvis ikke vil den slukke fordi den bare har sin egen eksos å puste med. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Gabba III Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Godt å vite, takk Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 (redigert) Jeg har en minimax med samme stuss. Tror du kan kjøpe overgang til Wallas til denne stussen. Vær obs på at den stussen du har, orginalt sender eksoses ut av de øverste hullene, mens den trekker inn luft i de nederste. 2 slanger som kobles på samme stuss.(indre og ytre) Mulig du kan bruke dette settetwallas Redigert 30.Juni.2010 av Seasu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gabba III Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Har heldigvis en snill og flink far som lager overganger til meg gratis Wallasen har samme system med eksosen i midten, så det blir som før. Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Wallasen har samme system med eksosen i midten, så det blir som før. Har akkurat samme gjenomføringen på min Wallas 2000. Fungerer som bare det. Mvh spilli. Sitér dette innlegget Link to post
Gabba III Svart 1.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Godt å høre! Får overgangene i kveld, så da blir det jobbing i morgen! Litt psycho å montere varmer nå som det endelig har blitt sommer, men men Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.